Öz: Bu
çalışmanın amacı Tekirdağ’da görev yapan öğretmenlerin örgütsel dışlanma
düzeyini ölçmektir. Bu araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın
evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Tekirdağ’da görev yapan öğretmenler
oluşturmaktadır. Oransız eleman örnekleme ile 600 öğretmene ulaşılmıştır.
Araştırmada örgütsel dışlanmanın cinsiyet, medeni durum, yaş, kurumdaki konum,
eğitim durumu ve kurumdaki çalışma yılına göre farklılaşıp farklılaşmadığı
çalışmanın alt problemlerini oluşturmaktadır. Araştırmada verileri elde etmek
için Örgütsel Dışlanma ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS
programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre
2017-2018 eğitim öğretim yılında Tekirdağ’da görev yapan öğretmenlerin örgütsel
dışlanma düzeylerinin düşük olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel dışlanma
düzeyine bakıldığında medeni durum haricindeki diğer özellikler açısından
herhangi bir farklılık bulunmamıştır. Katılımcıların cinsiyetine, yaşına,
eğitim durumuna, kurumdaki konumuna ve kurumdaki çalışma süresine göre örgütsel
dışlanma düzeyi farklılaşmamaktadır. Yapılan çalışma sonucunda sadece medeni
duruma göre örgütsel dışlanma düzeyi farklılaşmaktadır. Bu farklılaşmada ise
bekar katılımcıların evli katılımcılara göre örgütsel dışlanma düzeyinin daha
yüksek olduğu görülmüştür.
Anahtar sözcükler: Dışlanma,
örgüt, örgütsel dışlanma, öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |