Bu araştırmada, Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren uygulanan 1926, 1936,
1948, 1968, 1998, 2005, 2009, 2015, 2017 ve 2018 Hayat Bilgisi öğretim
programlarının, eğitim programlarının ögelerini oluşturan hedef, içerik,
öğrenme-öğretme süreci ve ölçme- değerlendirme ögeleri esas alınarak
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı
kullanılmıştır. Araştırma verileri, döküman analizi yöntemi ile elde edilmiş ve
betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre;
1926, 1936, 1948 ve 1968 programlarında dönemin ihtiyaç ve beklentilerine göre
genel hedeflerin belirlendiği görülmektedir. Hedeflerin ifadesinde 1998
programında davranışçı yaklaşım, 2005 ve sonrasındaki programlarda
yapılandırmacı yaklaşım etkilidir. 1926, 1936, 1948 ve 1968 programlarında
içerik yoğunken, 1998 ve sonraki programlarda içeriğin yoğunluğu kısmen
azaltılmıştır. Öğrenme-öğretme
sürecinde, 2005 öncesindeki programlarda öğretmen merkezli bir süreç egemenken,
2005 ve sonrasındaki programlarda, yapılandırmacı yaklaşımın etkisiyle öğrenci
merkezli bir süreç gözlenmektedir. Ölçme-değerlendirme boyutunun 1998
programına kadar ihmal edildiği, 1998 ve sonraki programlarda ise daha fazla
önem verildiği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |