Bu araştırmada müdürlerin
zümre çalışmalarını yönetmede, yönetim süreçlerini uygulama durumlarını
derinlemesine incelemek, güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymak ve önerilerde
bulunmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenindeki çalışmanın katılımcılarını
okul müdürleri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma sorularının
yanıtlarına ulaşabilmek için veri çeşitlemesi (data triangulation)
yöntemi kullanılmıştır. Müdürlerin zümre çalışmalarında yönetim süreçlerini
nasıl kullandıkları müdür, öğretmen görüşleri ve zümre tutanaklarına dayalı
olarak incelenmiş, betimlenerek yorumlanmıştır. Veriler 2018 yılında okulöncesi,
ilkokul, ortaokul ve liselerdeki müdür ve öğretmenlerden toplanmıştır.
Verilerin toplanmasında odak grup görüşmesi, yarı-yapılandırılmış görüşme ve
doküman analizi teknikleri kullanılmış, betimsel analiz yöntemi ile analiz
edilerek sonuçlara ulaşılmıştır. Çalışma sonunda: zümre yönetiminin güçlü
yönleri olarak toplantıları planlama ve yapma, biçimsel denetim uygulama; amaç
ve hedeflerin açık ve net planlanmaması, örgütlemenin yeteri kadar yapılmaması,
müdürlerin toplantılara katılmamaları ve öğretmenleri etkileyememeleri gibi
zayıf yönler olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Değerlendirmede
standart olabilecek açık ve net hedeflerin konulması ve zümrelerin yönetilmesi
gerektiği düşüncesinin okul yöneticilerine hizmet öncesi ve hizmet içindeki
yöneticilik eğitimleri ile verilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |