Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Türk eğitim
sistemine ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Çalışma
grubunu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde 2015-2016
eğitim-öğretim yılında son sınıfta okuyan dört farklı programdan toplamda 189
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılardan Türk Eğitim Sistemine ilişkin
çizimler aracılığıyla görsel metaforlar üretmeleri ve ürettikleri bu
metaforların nedenlerini açıklamaları istenmiştir. Toplanan veriler, içerik
analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bitki, hayvan, renk ve çizgilerle ifade
edilen eğitim sistemi metaforları üç grup altında incelenmiştir: olumlu,
olumsuz, olumlu-olumsuz. Çalışma sonuçları işlenen ve potansiyel işleyen girdi
olarak öğretmen adaylarının daha çok olumsuz bir eğitim sistemi algılarının
bulunduğunu göstermiştir. Öğretmen adayları eğitimi girdi olarak değerli ve
kaçınılmaz bir yatırım olarak görürken, uygulamaya yönelik sorunların eğitimin
hedeflerine ulaşmasına engel olduğunu düşünmektedir.
This study explores the perceptions of prospective teachers related to the education system of Turkey through metaphors. The study group consists of 189 prospective teachers attending in four different programs at the school of education at Canakkale Onsekiz Mart University at the 2015-2016 academic year. The participants were asked to derive visual metaphors related to Turkish Education System via pictures, and to explain their reasons regarding the metaphors. Content analysis was applied to analyze the collected data. Derived metaphors of plants, animals, colors and lines related to the education system and organization were categorized into three groups: positive, negative and positive-negative. The results indicate that prospective teachers as processing and potential working input of the system have a more negative perception of the education system. In addition, the prospective teachers agree upon that education is a valuable investment; however, they think that the problems faced in practice hinder reaching the educational goals.
Visual metaphor Turkish education system prospective teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |