Bu çalışmada, bir disiplinlerarası bilim alanı olan yaşamboyu öğrenmenin nasıl geliştiğini ve onun, toplumsal cinsiyet eşitliği ve sosyal adalet kavramlarıyla nasıl ilişkili olduğunu irdelemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın kavramsal ve kuramsal temellerini belirlemek için gereksinim duyulan veriler konu ile ilgili kitaplardan, alanda hazırlanmış tezlerden, ulusal ve uluslararası düzeyde hazırlanan raporlardan ve makalelerden elde edilmiştir. Araştırmada, belirlenen amaç çerçevesinde inceleme yapılmıştır. Çalışma; yaşamboyu öğrenmeyi toplumsal cinsiyet eşitliği ve sosyal adalete bağlamaktadır. İlk bölüm yaşamboyu öğrenmenin gelişimini özetlemektedir ve ikinci bölüm sosyal adalet kavramına ve bunun eğitimle güçlü bağlantılarına genel bir bakış sunmaktadır. Kavram, yetişkin eğitiminde adalet ve fırsat eşitliği bakış açısından geliştirilerek üzerinde durulmuştur. Bu teorik bölümler boyunca, toplumsal cinsiyet eşitliğini teşvik etmede yaşamboyu öğrenme ve sosyal adaletin temel rolüne vurgu yapılmaktadır. Çalışmadan çıkarılan ana sonuç, yaşamboyu öğrenme programlarının toplumsal cinsiyet eşitliği bakış açısıyla desteklenmesinin, daha adil ve eşit bir toplumsal yapıya ulaşabilmek için çok önemli olduğudur.
Yaşamboyu öğrenme Yetişkin eğitimi Toplumsal cinsiyet eşitliği Sosyal adalet
In this study, it is aimed to examine how lifelong learning, an interdisciplinary science field develops and how it link to the concepts of gender equality and social justice. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. The data needed to determine the conceptual and theoretical foundations of the research were obtained from related books, theses prepared in the field, reports and articles prepared at national and international level. The study is based on literature review and reviewed within the frame of the determined objective. The research data obtained through document analysis were analyzed with the descriptive analysis method. The first section of the study summarizes the improvement of lifelong learning. In another part, provides an conspectus of the notion of social justice and its powerful connections with education. The concept was developed from the perspective of justice and equality of opportunity in adult education. It was highlighted on the fundamental role of social justice and lifelong learning in improving gender equality throught these theoretical sections. The basic conclusion drown from the inquiry is that supporting lifelong learning programs with gender equality viewpoint is very important for creating more equivalent and fair the communities.
Lifelong learning Adult education Gender equality Social justice
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3 |