Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ORTAOKUL 5. SINIF İNGİLİZCE DERSİNDEKİ MEVCUT DURUMUN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 963 - 978, 30.05.2022
https://doi.org/10.24315/tred.945561

Öz

: Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde ortaokul 5. Sınıf İngilizce dersindeki mevcut durumun incelenmesidir. Karma araştırma modelinin kullanıldığı araştırmada çalışma grubunu devlet okullarında okuyan 5. Sınıf öğrencileri ve İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Nicel verilerin toplanmasında İngilizce başarı testi, uzaktan eğitim sürecinde kullanılan ders takip formları ve e-okul kayıtları; nitel verilerin toplanmasında ise yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler ilişkisiz örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile, nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda 5. sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecinde İngilizce başarı düzeylerinin ortanın üstü bir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kız öğrenciler ile erkek öğrenciler arasında kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Genel akademik başarı düzeyi ve okuduğu okulun sosyoekonomik durumu yüksek olan ve canlı derslere sürekli katılan öğrencilerin İngilizce başarı testinden daha yüksek puanlar aldıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin teknoloji, canlı derslere katılma, işlenen ders, ödevler, ölçme ve değerlendirme ile ilgili sorunlar; öğretmenlerin ise teknoloji, ders içeriğinin sunumu, sınıf yönetimi, ölçme-değerlendirme ve veli ile ilgili sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13.
  • Aktay, S. Ve Keskin, T. (2016). Eğitim bilişim ağı (EBA) incelemesi: Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 03, 27-44
  • Altıparmak, M. (2011). E-Öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Akademik Bilişim’11- XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı içinde (319- 327. ss.). Malatya.
  • Arık, B.M. (2020a). ‘‘Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri-I’’. Erişim adresi: https:// https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusun-egitime- etkileri-i/
  • Aydın, S. (2006). İkinci dil olarak İngilizce öğrenimindeki başarı düzeyinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,, 8 (2), 273 — 283.
  • Burke, J.ve Dempsey, M. (2020). COVID-19 Practice in primaryschools in Ireland report. National University of Ireland Maynooth, Ireland. Erişim adresi: https://www.into.ie/app/uploads/2020/04/COVID-19-Practice-in-Primary-Schools- Report-1.pdf.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53
  • Carvalho, S. ve Hares, S. (2020). More from our database on school closures: New education policies may be increasing educational inequality. Center for Global Development. Erişim adresi: https:// www.cgdev.org/blog/more-our-database-school-closures-new- education-policies-may-be-increasing-educational.
  • Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M. ve Hanson, W. (2003). Advanced mixed methods research designs. In A. Tashakkori & C. Teddlie (Eds.), Handbook of mixed methods in social & behavioral research (p. 209-240). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Gelbal, S. (2008). Sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyoekonomik özelliklerinin Türkçe başarısı üzerinde etkisi. Eğitim ve Bilim Derğisi, 33 (150).
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kırmacı, Ö., & Acar, S. (2018). Kampüs öğrencilerinin eşzamanlı uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(3), 276-291. doi:10.17244/eku.378138
  • Kurnaz, F. B., & Ergün, E. (2019). E-öğrenme ortamlarında öğrenme stilleri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of Theoretical Educational Science], 12(2), 532-549.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı (Basın Bülteni). Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan- selcuk-koronaviruse-karsi- egitimalaninda-alinan-tedbirleri acikladi/haber/20497/tr,web
  • Miks, J.,&McIlwaine, J. (2020). Keeping the world’s children learning through COVID-19. Research report, UNICEF. Erişim adresi: https://www.un_cef.org/coronav_rus/keep_ng-worlds-childrenlearn_ng-through cov_d-19.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N.F. ve Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Salman, U.A. (2020b). ‘‘Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri-V, Dijital Uçurumu Öğrenciler Anlatıyor. Erişim adresi: https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede- koronavirusunegitime-etkisi-v-dijital-ucurumu-ogrenciler-anlatiyor/
  • Şen, B., Atasoy, F. ve Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. XII. Akademik Bilişim Konferansı (ss 383-389). Muğla Üniversitesi.
  • Şirin, S. R. (2005). Socieconomic status and academik achievement: A meta analytic review of research. Review of Educational Research, 75,417- 453.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Allyn and Bacon, Boston, M. A.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. DOI: 10.29000/rumelide.835811.
  • UN Education Agency (2020). Startling disparities in digital learning emerge as COVID-19 spreads: UN Education Agency. Erişim adresi: https://news.un.org/en/story/2020/04/1062232
  • UNESCO. (2020b). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO. Erişim adresi: https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge
  • WHO. (2020a). Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic. World health Organization. Erişim adresi: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • Yaman, İ. (2015). Üniversitelerde zorunlu İngilizce (5I) derslerinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesinin artı ve eksileri. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10 (7), 967- 984
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Demir 0000-0001-8403-0407

Memet Karakus 0000-0002-6099-5420

Erken Görünüm Tarihi 30 Mayıs 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir, R., & Karakus, M. (2022). UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ORTAOKUL 5. SINIF İNGİLİZCE DERSİNDEKİ MEVCUT DURUMUN İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 963-978. https://doi.org/10.24315/tred.945561