Araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan yöneticilerin robotik kodlama atölyelerine ilişkin beklentileri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerilerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma türünde olup olgubilim deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Kocaeli ilinde görev yapan ortaokul yöneticilerinden 12 yönetici oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş, içerik analizi yöntemi kullanılarak yorumlanmıştır. Yöneticilerin beklentilerinin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi, tercih edilen okul haline gelinmesi üzerinde yoğunlaştığı görülmüştür. Okul yöneticilerinin robotik kodlama atölyesi ile ilgili; altyapı, fiziki yapı, maliyet, öğretmenlerin kodlama atölyesini gereksiz görmesi, öğretmenlerin kodlama ile ilgili bilgi eksikliği, hizmet içi eğitimlerin yetersizliği, MEB’in kodlamaya dönük hedeflerinin belirsizliği ve müfredat eksikliği gibi sorunlar ile karşılaştıkları anlaşılmıştır. Yaşanan sorunlara yönelik uygulayıcılara çözüm önerilerinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |