Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluklarının belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Sınıf Öğretmenleri için Çevrimiçi Öğretme Hazırbulunuşluk Ölçeğinin geliştirilmesi kısmında ilgili alanyazın ve çevrimiçi öğretime katılmış sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerin görüşleri dikkate alınarak madde havuzu oluşturulmuştur. Uzman görüşlerinin ve ön uygulamalar sonucunda elde edilen 32 maddelik taslak form 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Aydın ili ve ilçelerinde MEB bünyesinde görev yapan 604 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen örneklemden toplanan veriler ikiye bölünerek 302 katılımcıdan elde edilen verilerle açımlayıcı faktör analizi ve diğer 302 katılımcıdan elde edilen verilerle doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek ve yorumlamak için SPSS 22 ve AMOS 24 paket programından yararlanılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise modelim uyum değerlerinin χ²/sd=2.63, CFI=.91, TLI=.90, RMSEA=.074, SRMR=.050 olduğu görülmüştür. Analiz çalışmaları sonucunda 24 maddeden ve 4 faktörden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. 24 maddenin toplam varyansı %64 bulunmuştur. Ölçeğin güvenilirlik analizleri için Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı 0.94 hesaplanmıştır. Yapılan analiz sonuçları ölçeğin sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir.
Sınıf öğretmenleri çevrimiçi öğretme hazırbulunuşluk ölçek geliştirme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1 |