Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2023 EXAMINATION OF THE CULTURE AND CIVILIZATION COURSE CURRICULUM

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı, 292 - 304, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1516185

Öz

The research data, which aims to examine the 2023 Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization Course, was obtained through document review. As a result of the analysis of the research data, it was seen that the Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization Course was prepared with the expectation that the students would achieve 11 goals, and while these goals were achieved, it was aimed to provide students with 16 skills. Four units and 61 learning outcomes are included in the Those Who Shape Our Culture and Civilization-I and II courses. In the program, 39 important figures who shaped Turkish culture on issues such as Sufism, virtue, good morals and social order were mentioned. This study revealed that the curriculum of the Those Who Shape Our Culture and Civilization Course has the potential to strengthen students' cultural and civil identities. However, in order to further develop and disseminate the course, it is thought that it would be beneficial to further enrich the course content and present it to students with interactive and participatory learning methods.

Kaynakça

  • Akhan, N. E. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler lisans programı üzerine düşünceler. The journal of Academic Social Science Studies, 5(1), s. 1-16. doi:https://doi.org/10.38015/sbyy.772107.
  • Aydın, M., & Özer, N. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki coşku düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenemesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(16), s. 1-15.
  • Başçiftçi, F., Yanpınar, O., & Ergül, O. (2012). Öğretmen adaylarının değer yargılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(4), s. 1-13.
  • Bektaş, Ö., Kuş, Z., Çalışkan, H., Yıldırım, Y., Kop, Y., Kaymakçı, S., . . . Turan, R. (2024). Türkiye'de sosyal bilgiler öğretim programları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasay Yayınevi.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inguiry&research design. Choosing among five approchers.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Siayasal Kitapevi.
  • Çakmak, Z., Taşkıran, C., & Arıkan, İ. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik turumları ile sınıf yönetimi öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), s. 207-224.
  • Çelik, C. (2006). Gökalp’in bir değişim dinamiği olarak kültür-medeniyet teorisi. Erciyes University Journal of Social Sciences Institute, 1(21), 43-63.
  • Çeliköz, N., & Çetin, F. (2004, Ocak). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik turumlarını etkileyen etmenler. Miili Eğitim Eğitim-Kültür-Sanat(162).
  • Çopur, A., & Seyhan, C. (2022). 2018 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının sarmal programlama modeline uygunluğunun kazanım düzeyinde incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 722-740.

2023 KÜLTÜR VE MEDENİYETİMİZE YÖN VERENLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı, 292 - 304, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1516185

Öz

2023 Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının incelenmesi amacında olan araştırma verileri doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucunda Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının öğrencilerin 11 amaca ulaşmaları beklentisiyle hazırlanmış olduğu ve bu amaçlara ulaşılırken 16 becerinin öğrencilere kazandırılmasının hedeflendiği görülmüştür. Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler-I ve II derslerinde, dört ünite ve 61 kazanıma yer verilmiştir. Programda tasavvuf, erdem, güzel ahlak, sosyal düzen gibi konularda Türk kültürüne yön vermiş 39 önemli şahsiyete değinilmiştir. Bu çalışma, Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersinin öğretim programının, öğrencilerin kültürel ve medeni kimliklerini güçlendirme potansiyeline sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, dersin daha da geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için dersin içeriğinin daha da zenginleştirilerek, öğrencilere interaktif ve katılımcı öğrenme yöntemleriyle sunulmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akhan, N. E. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler lisans programı üzerine düşünceler. The journal of Academic Social Science Studies, 5(1), s. 1-16. doi:https://doi.org/10.38015/sbyy.772107.
  • Aydın, M., & Özer, N. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki coşku düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenemesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(16), s. 1-15.
  • Başçiftçi, F., Yanpınar, O., & Ergül, O. (2012). Öğretmen adaylarının değer yargılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(4), s. 1-13.
  • Bektaş, Ö., Kuş, Z., Çalışkan, H., Yıldırım, Y., Kop, Y., Kaymakçı, S., . . . Turan, R. (2024). Türkiye'de sosyal bilgiler öğretim programları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasay Yayınevi.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inguiry&research design. Choosing among five approchers.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Siayasal Kitapevi.
  • Çakmak, Z., Taşkıran, C., & Arıkan, İ. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik turumları ile sınıf yönetimi öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), s. 207-224.
  • Çelik, C. (2006). Gökalp’in bir değişim dinamiği olarak kültür-medeniyet teorisi. Erciyes University Journal of Social Sciences Institute, 1(21), 43-63.
  • Çeliköz, N., & Çetin, F. (2004, Ocak). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik turumlarını etkileyen etmenler. Miili Eğitim Eğitim-Kültür-Sanat(162).
  • Çopur, A., & Seyhan, C. (2022). 2018 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının sarmal programlama modeline uygunluğunun kazanım düzeyinde incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 722-740.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimde Program Değerlendirme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Çopur 0000-0003-3837-7260

Elif Büyüktopbaş 0009-0002-3400-3106

Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 14 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 9 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Çopur, A., & Büyüktopbaş, E. (2024). 2023 KÜLTÜR VE MEDENİYETİMİZE YÖN VERENLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(Özel Sayı), 292-304. https://doi.org/10.24315/tred.1516185