Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLI ÜLKELERİN ÖĞRETİM PROGRAMLARININ İNCELENMESİ VE DİL EĞİTİMİNDE PROGRAM YAPISINA YÖNELİK ÖNERİLER

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 1, 39 - 82
https://doi.org/10.24315/tred.1413885

Öz

Günümüzde hızla gelişen ve değişen dünya trendleri sebebi ile insanların sahip olması gereken beceriler de aynı hızla değişime uğramaktadır. Bu becerilerin insanlara kazandırılabilmesinin yolu da eğitimden geçmektedir. Bu sebeple eğitim programları bilgiden ziyade becerilerle donatılarak yapılandırılmalıdır. Süreç içerisinde de programların değişimler karşısında değişikliğe uğraması olağandır. Farklı ülkelerde yer alan eğitim programlarının incelenmesi ile de dünyada neler olup bitiyor, nasıl bir süreç içerisinde programlar neye göre şekilleniyor ve nasıl güncelleniyor bunlar hakkında detaylı bilgiye erişebilmek adına programların karşılaştırmalı olarak analiz edilmesi gerekmektedir. Bu amaçla bu çalışmada da, Singapur, İsveç, Danimarka ve Türkiye programlarında yer alan ana dil ve yabancı dil dersleri öğretim programlarının yapısının ve içeriklerinin yetkinlikler, yetkinlik hedefleri, beceriler, öğretme öğrenme yaklaşımı ve ölçme ve değerlendirme yaklaşımı açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Veriler doküman analizi tekniğine uygun olarak analiz edilmiş ve elde edilen veriler ilişkisel olarak tablolar halinde sunulmuştur. Bu ülkelerin programları içerik açısından değerlendirilmiş ve yapılan karşılaştırmalı çalışma sonucunda ana dil ve yabancı dil dersleri öğretim programlarındaki benzer ve farklılıklar belirlenerek dil öğretimi program çerçevesi önerisinde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Açıkgöz, G., & Doğan, M. C. (2022). 1. Sınıf Ana Dili Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye ve İngiltere Örneği. International Primary Education Research Journal, 6(3), 173-182.
  • Barrera-Osorio, F., Bertrand, M., Linden, L. L., & Perez-Calle, F. (2011). Improving the design of conditional transfer programs: Evidence from a randomized education experiment in Colombia. American Economic Journal: Applied Economics, 3(2), 167-195.
  • Bayirli, A. (2020). Singapur eğitim sistemi ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması ve Türkiye için çıkarımlar. Uluslararası sosyal bilimler akademi dergisi, (4), 1103-1131.
  • Benson, C. (2014). The Importance of Mother Tongue-Based Schooling for Educational Quality.
  • Bloom, B. S. (1968). Learning for mastery: evaluation comment. Center for the Study of Instruction Program, University of California, 47-62.
  • Bowen, G. A. (2009). Document Analysis as a Qualitative Research Method. Qualitative Research Journal, 9 (2), 27-40.
  • Bransford, J. D., Brown, A. L., & Cocking, R. R. (2000). How people learn (Vol. 11). National academy press.
  • Bruner, J. S. (1960). The Process of Education, Harvard, Univ. Press, Cambridge, Mass.
  • Byram, M. (2020). Teaching and assessing intercultural communicative competence: Revisited. Multilingual Matters.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 285-307.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Program Tasarımı, Değerler Eğitimi, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilgen Kerkez 0000-0002-5124-6030

Tuğba Incıman Çelık 0000-0002-5558-2154

İrem Çevik 0009-0004-5710-6735

Pelin Üredi 0000-0003-1795-1323

Mustafa Kandırmaz 0000-0002-6931-7837

Erken Görünüm Tarihi 27 Ocak 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2024
Kabul Tarihi 12 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kerkez, B., Incıman Çelık, T., Çevik, İ., Üredi, P., vd. (2025). FARKLI ÜLKELERİN ÖĞRETİM PROGRAMLARININ İNCELENMESİ VE DİL EĞİTİMİNDE PROGRAM YAPISINA YÖNELİK ÖNERİLER. Trakya Eğitim Dergisi, 15(1), 39-82. https://doi.org/10.24315/tred.1413885