Port’s
stakeholders’ perception related to the port is important for the port sector.
Positive perceptions of the stakeholders will positively affect the performance
and development of the sector. This study is a metaphor study to determine the
perceptions of Port Management students, who are one of the future stakeholders
of the sector, about port. The study was carried out with 121 participants.
Metaphors and their categories were determined by using a five-step method for
the analysis of the data obtained. Findings show that the participants produced
66 metaphors related to the port concept. These metaphors were distributed into
16 conceptual categories. While the port perception did not differ according to
the variables of class and gender, a difference was determined according to
experience variable.
Liman paydaşlarının liman kavramı hakkındaki algısı,
limancılık sektörü açısından önemlidir. Paydaşların olumlu yöndeki algısı,
sektörün performansını ve gelişimini de olumlu etkileyecektir. Bu çalışma,
limancılık sektörünün gelecekteki paydaşlarından olan Deniz ve Liman
İşletmeciliği öğrencilerinin liman algısını ortaya koymaya yönelik bir metafor
çalışmasıdır. Çalışma 121 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen
verilerin analizi için beş aşamalı yöntem kullanılarak metaforlar ve
oluşturdukları kategoriler belirlenmiştir.
Araştırma bulguları, katılımcıların limana ilişkin 66 adet metafor
ürettiğini göstermektedir. Bu metaforlar 16 adet kavramsal kategoriye
dağılmaktadır. Sınıf ve cinsiyet değişkenlerine göre liman algısı farklılık
göstermezken, deneyim değişkenine göre farklılık tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |