BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 25.06.2015

Öz

In this study, the relationship between metacognition awareness of pre-service primary school teachers and math anxiety levels is analyzed. The study group of the research consists of 616 pre-service primary school teachers in 5 universities in Turkey In the study, to gather data; Meta-Cognition Questionnaire (MCQ-30) (Tosun and Irak, 2008) and the Math Anxiety Scale (Uldas,2005) were used. For analyzing the relationship of the numeric data within itself, Pearson's Product-Moment Correlation, and for the analysis of the differentiation of numeric data according to demographic variables, Mann Whitney U test, Kruskal Willis U test and t-test were applied. According to research results, it was observed that there is a positive relationship between the metacognitive awareness levels of pre-service primary school teachers and math anxiety. Negative metacognition levels differ according to gender, and negative metacognition levels for women are higher than those for men's. On the other hand, metacognitive awareness of preservice primary school teachers does not differ according to their grade, or their high school. Also, the math anxiety levels of the working group do not differ according to their gender, grade or their high school, but it differs significantly according to their departments

Kaynakça

  • Altun, M. (1991). Matematik öğretimi. Bursa: Uludağ Yayınları.
  • -
  • Ashcraft, M. H. (2002). Math anxiety: Personal, educational, and cognitive consequences. Current Directions in Psychological Science, 11, 181-185.
  • Ashcraft, M. H., & Ridley, K. S. (2005). Math anxiety and its cognitive consequences. In J. I. D. Campbell (Ed.), Handbook of Mathematical Cognition (pp. 315-327). New York:Psychology Press.
  • Aydın, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe düzeyinde matematik kaygısının cinsiyete göre farklılıkları üzerine bir çalışma, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 1029-1036.
  • Aydın, E., Delice, A., Dilmaç, B. ve Ertekin, E. (2009). The influence of gender, grade and institution on primary school mathematics student teachers' anxiety levels. Elementary Education Online, 8(1), 231-242.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik Korkusunu Yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,1(1), 59-76.
  • Baloğlu, M. (2010). An investigation of the validity and reliability of the adapted Mathematics Anxiety rating scale-short version (MARS-SV) among Turkish students. European Journal of Psychological Education, 25, 507-518.
  • Bander, R. S., & Betz, N. E. (1981). The relationship of sex and sex role to trait and situational specific anxiety types. Journal of Research in Personality, 15, 312–322.
  • Beilock, S. L., & Carr, T. H. (2005). When high-powered people fail: Working memory and“choking underpressure” in math. Psychological Science, 16, 101-105.
  • Betz, N. E. (1978). Prevalence, distribution, and correlates of math anxiety in college students. Journal of Consulting Psychology, 25, 151-157.
  • Bulut, M. S., & Tarım, K. (2006). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik ve Matematik Öğretimine İlişkin Algı ve Tutumları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(32), 152-164.
  • Cooper, S. & Robinson, D. (1991) The relationship of mathematics self–efficacy beliefs to mathematics anxiety and performance. Measurement and Evaluation in Counseling, 24 (1), 5–11.
  • Çikrıkci, Ö., & Odacı, H. (2013). Fen lisesi öğrencilerinin bilişötesi farkındalıkları ile öz yeterlik algılarının bazı kişisel ve akademik değişkenlere göre incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 10(2), 246-259.
  • Dede, Y., & Dursun, Ş. (2008). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi, Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi,21 (2), 295-312.
  • Deniz, L., & Üldaş, İ. (2008). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik Matematik Kaygı Ölçeğinin geçerlilik güvenilirlik çalışması. Eğitim Araştırmaları, 30, 49-62.
  • Dreger, R. M. & Aiken, L. R. (1957) The identification of number anxiety in a college population. Journal of Educational Psychology, 48(6), 344–351.
  • Dursun, Ş., & Bindak, R. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 18-21.
  • Eldemir, H. H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygısının bazı psiko-sosyal değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Everson, H. T., Smodlaka, I. & Tobias, S. (1994). Exploring the relationship of test anxiety and metacognition on reading test performance: A cognitive analysis. Anxiety, Stress, and Coping, 7, 85-96.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognitive and cognitive monitoring: A new area of cognitive developmental inquiry. American Psychologyst, 34, 906-911.
  • Furner, J. M. (1996) Mathematics teachers’ beliefs about using the National Council of Teachers of Mathematics standarts and the relationship of these beliefs to students’ anxiety toward mathematics. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 406427).
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 33-46.
  • Gierl, M. J., & Bisanz J. (1995). Anxiety and attitudes related to mathematics in grades 3 and 6. Journal of Experimental Education, 63(2), 139-158.
  • Kanbir, S. (2009). Matematik öğretiminde dil ve kültüre dayalı problemlerin matematik kaygısına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi: İstanbul.
  • Kaplan, A., & Kaplan, N. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Journals of Qafqaz University, 17 (1), 1-5.
  • Kurbanoğlu, N. İ., & Takunyacı, M. (2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Morris, L. W., Kellaway, D. S. & Smith, D. H. (1978). Mathematics anxiety rating scale: Predicting anxiety experiences and academic performance in two groups of students. Journal of Educational Psychology, 70, 589-594.
  • Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 713-740.
  • Pamuk, M., & Karakaş, S. (2011). Sosyal bilimler öğrencilerinde matematik kaygısı: uzaktan eğitim ve kampüs öğrencileri üzerine bir çalışma. Ekonometri ve İstatistik, 14, 19-37.
  • Richardson, F. C., & Suinn, R. M. (1972). The Mathematics Anxiety Rating Scale: Psychometric Data. Journal of Counseling Psychology, 19, 551-554.
  • Semerci, B. (2007). Sınav stresi ve başa çıkma yolları. İstanbul: Merkez Kitapçılık.
  • Sırmacı, N. (2007). Üniversite öğrencilerinin matematiğe karşı kaygı ve tutumlarının incelenmesi: Erzurum örneklemi. Eğitim ve Bilim, 32(145), 53-70.
  • Silverblank, F. (1972). Responsibility, anxiety, and sociability in male students talented in mathematics or english. Educational Leadership, 32, 41-45.
  • Singer, J. M., & Stake, J. E. (1986). Mathematics And Self-Esteem: Implications For Women's Career Choice. Psychology of Women Quarterly, 10(4), 339-352.
  • Swetman, D. L. (1991). Elementary teachers “mathematics anxiety and their students” attitudes toward mathematics. Ed. D. East Texas State University, Dissertation Abstracts International, 52 (6) p.2058–A, December.
  • Şahin, Y. F. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin ve üniversite öğrencilerinin matematik korku düzeyleri. Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (5).
  • Tobias, S. (1976). Math anxiety: Why is a smart girl like you counting on your fingers?. Ms. 5, 56–59.
  • Tobias, S. (1979). Anxiety research in educational psychology. Journal of Educational Psychology, 71 (5), 573–582.
  • Tobias, S. (1980). Math anxiety: What can you do about it. Today’s Education, 69, 26–29.
  • Tobias, S. (1991). Math mental health. College Teaching, 39(3), 91.
  • Tobias, S. (1991). What’s wrong with the process?. Change, 24 (3), 13–19.
  • Tobias, S. (1993). Overcoming math anxiety. New York: W.W.Norton & Company.
  • Tosun, A. ve Irak, M. (2008). Üstbiliş ölçeği-30’un Türkçe uyarlaması, geçerliği, güvenirliği, kaygı ve obsesif-kompülsif belirtilerle ilişkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 19(1), 67-80.
  • Townsend, M.A.R., Moore, D.W., Tuck, B.F., & Wilton, K.M. (1998). Self concept and anxiety in university students studying social science statistics within a co-operative learning structure. Educatioanal Pschology, 18(1), 41-55.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ-Ö)’nin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 132-146.
  • Veenman, M. V. J., Kerseboom, L., & Imthorn, C. (2000). Test anxiety and metacognitive skillfulness: Availability versus production deficiencies. Anxiety, Stress, and Coping, 13, 391-412.
  • Woolfolk, E.A. (2005). Educational psychology. USA: Allyn Bacon.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 132-146.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006) Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 431-448.
  • Yenilmez, K., Girginer, N. ve Uzun, Ö. (2007). Mathematics anxiety and attitude level of students of the faculty of economics and business administrator; the Turkey model. International Mathematics Forum, 2, 1997-2021.
  • Yüksel-Şahin, F. (2008). Mathematics anxiety among 4th and 5th grade Turkish elemantrary school students. International Electronic Journal of Mathematic Education, 3(3), 179-189.

Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 25.06.2015

Öz

Bu çalışmada sınıf öğretmeni adayların üstbiliş farkındalıkları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim öğretim yılı itibariyle 5 farklı üniversitenin eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği ABD’deöğrenim görmekte olan toplam 616 sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Tosun ve Irak (2008) kültürümüze uyarlanan Üstbiliş Ölçeği-30 (ÜBÖ-30) ile Üldaş (2005) tarafından geliştirilen Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ-Ö) kullanılmıştır. Elde edilen sayısal verilerin kendi aralarında ilişkilerinin incelenmesinde Pearson-Moment Çarpım Korelasyon analizi, sayısal verilerin farklı demografik değişkenlere göre farklılaşmalarının incelenmesinde ise Mann Whitney U- testi, Kruskal-Wallis H testi ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,  sınıf öğretmeni adayların üstbiliş farkındalık düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasında anlamlı ilişki olduğu, olumsuz üstbiliş düzeyi arttıkça matematik kaygısınında arttığı yani olumsuz üstbiliş ile matematik kaygısı arasında pozitif yönde ilişkinin olduğu gözlemlenmiştir. Olumsuz üstbiliş düzeyi cinsiyete göre değişmekte, kadınların olumsuz üstbiliş düzeyleri erkeklerden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Öte yandan sınıf öğretmen adaylarının üstbiliş farkındalıkları sınıf, mezun olunan alan ve mezun olunan lise türü değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı gözlemlenmiştir. Ayrıca çalışma grubunun matematik kaygı düzeyleri cinsiyet, sınıf ve mezun olunan lise türü değişkenlerine göre farklılaşmadığı gözlemlenmiştir. Eşit ağırlık alanı mezunlarının sayısal alan mezunlarına matematik kaygılarının anlamlı derecede yüksek olduğu gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Altun, M. (1991). Matematik öğretimi. Bursa: Uludağ Yayınları.
  • -
  • Ashcraft, M. H. (2002). Math anxiety: Personal, educational, and cognitive consequences. Current Directions in Psychological Science, 11, 181-185.
  • Ashcraft, M. H., & Ridley, K. S. (2005). Math anxiety and its cognitive consequences. In J. I. D. Campbell (Ed.), Handbook of Mathematical Cognition (pp. 315-327). New York:Psychology Press.
  • Aydın, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe düzeyinde matematik kaygısının cinsiyete göre farklılıkları üzerine bir çalışma, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 1029-1036.
  • Aydın, E., Delice, A., Dilmaç, B. ve Ertekin, E. (2009). The influence of gender, grade and institution on primary school mathematics student teachers' anxiety levels. Elementary Education Online, 8(1), 231-242.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik Korkusunu Yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,1(1), 59-76.
  • Baloğlu, M. (2010). An investigation of the validity and reliability of the adapted Mathematics Anxiety rating scale-short version (MARS-SV) among Turkish students. European Journal of Psychological Education, 25, 507-518.
  • Bander, R. S., & Betz, N. E. (1981). The relationship of sex and sex role to trait and situational specific anxiety types. Journal of Research in Personality, 15, 312–322.
  • Beilock, S. L., & Carr, T. H. (2005). When high-powered people fail: Working memory and“choking underpressure” in math. Psychological Science, 16, 101-105.
  • Betz, N. E. (1978). Prevalence, distribution, and correlates of math anxiety in college students. Journal of Consulting Psychology, 25, 151-157.
  • Bulut, M. S., & Tarım, K. (2006). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik ve Matematik Öğretimine İlişkin Algı ve Tutumları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(32), 152-164.
  • Cooper, S. & Robinson, D. (1991) The relationship of mathematics self–efficacy beliefs to mathematics anxiety and performance. Measurement and Evaluation in Counseling, 24 (1), 5–11.
  • Çikrıkci, Ö., & Odacı, H. (2013). Fen lisesi öğrencilerinin bilişötesi farkındalıkları ile öz yeterlik algılarının bazı kişisel ve akademik değişkenlere göre incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 10(2), 246-259.
  • Dede, Y., & Dursun, Ş. (2008). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi, Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi,21 (2), 295-312.
  • Deniz, L., & Üldaş, İ. (2008). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik Matematik Kaygı Ölçeğinin geçerlilik güvenilirlik çalışması. Eğitim Araştırmaları, 30, 49-62.
  • Dreger, R. M. & Aiken, L. R. (1957) The identification of number anxiety in a college population. Journal of Educational Psychology, 48(6), 344–351.
  • Dursun, Ş., & Bindak, R. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 18-21.
  • Eldemir, H. H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygısının bazı psiko-sosyal değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Everson, H. T., Smodlaka, I. & Tobias, S. (1994). Exploring the relationship of test anxiety and metacognition on reading test performance: A cognitive analysis. Anxiety, Stress, and Coping, 7, 85-96.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognitive and cognitive monitoring: A new area of cognitive developmental inquiry. American Psychologyst, 34, 906-911.
  • Furner, J. M. (1996) Mathematics teachers’ beliefs about using the National Council of Teachers of Mathematics standarts and the relationship of these beliefs to students’ anxiety toward mathematics. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 406427).
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 33-46.
  • Gierl, M. J., & Bisanz J. (1995). Anxiety and attitudes related to mathematics in grades 3 and 6. Journal of Experimental Education, 63(2), 139-158.
  • Kanbir, S. (2009). Matematik öğretiminde dil ve kültüre dayalı problemlerin matematik kaygısına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi: İstanbul.
  • Kaplan, A., & Kaplan, N. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Journals of Qafqaz University, 17 (1), 1-5.
  • Kurbanoğlu, N. İ., & Takunyacı, M. (2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Morris, L. W., Kellaway, D. S. & Smith, D. H. (1978). Mathematics anxiety rating scale: Predicting anxiety experiences and academic performance in two groups of students. Journal of Educational Psychology, 70, 589-594.
  • Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 713-740.
  • Pamuk, M., & Karakaş, S. (2011). Sosyal bilimler öğrencilerinde matematik kaygısı: uzaktan eğitim ve kampüs öğrencileri üzerine bir çalışma. Ekonometri ve İstatistik, 14, 19-37.
  • Richardson, F. C., & Suinn, R. M. (1972). The Mathematics Anxiety Rating Scale: Psychometric Data. Journal of Counseling Psychology, 19, 551-554.
  • Semerci, B. (2007). Sınav stresi ve başa çıkma yolları. İstanbul: Merkez Kitapçılık.
  • Sırmacı, N. (2007). Üniversite öğrencilerinin matematiğe karşı kaygı ve tutumlarının incelenmesi: Erzurum örneklemi. Eğitim ve Bilim, 32(145), 53-70.
  • Silverblank, F. (1972). Responsibility, anxiety, and sociability in male students talented in mathematics or english. Educational Leadership, 32, 41-45.
  • Singer, J. M., & Stake, J. E. (1986). Mathematics And Self-Esteem: Implications For Women's Career Choice. Psychology of Women Quarterly, 10(4), 339-352.
  • Swetman, D. L. (1991). Elementary teachers “mathematics anxiety and their students” attitudes toward mathematics. Ed. D. East Texas State University, Dissertation Abstracts International, 52 (6) p.2058–A, December.
  • Şahin, Y. F. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin ve üniversite öğrencilerinin matematik korku düzeyleri. Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (5).
  • Tobias, S. (1976). Math anxiety: Why is a smart girl like you counting on your fingers?. Ms. 5, 56–59.
  • Tobias, S. (1979). Anxiety research in educational psychology. Journal of Educational Psychology, 71 (5), 573–582.
  • Tobias, S. (1980). Math anxiety: What can you do about it. Today’s Education, 69, 26–29.
  • Tobias, S. (1991). Math mental health. College Teaching, 39(3), 91.
  • Tobias, S. (1991). What’s wrong with the process?. Change, 24 (3), 13–19.
  • Tobias, S. (1993). Overcoming math anxiety. New York: W.W.Norton & Company.
  • Tosun, A. ve Irak, M. (2008). Üstbiliş ölçeği-30’un Türkçe uyarlaması, geçerliği, güvenirliği, kaygı ve obsesif-kompülsif belirtilerle ilişkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 19(1), 67-80.
  • Townsend, M.A.R., Moore, D.W., Tuck, B.F., & Wilton, K.M. (1998). Self concept and anxiety in university students studying social science statistics within a co-operative learning structure. Educatioanal Pschology, 18(1), 41-55.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ-Ö)’nin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 132-146.
  • Veenman, M. V. J., Kerseboom, L., & Imthorn, C. (2000). Test anxiety and metacognitive skillfulness: Availability versus production deficiencies. Anxiety, Stress, and Coping, 13, 391-412.
  • Woolfolk, E.A. (2005). Educational psychology. USA: Allyn Bacon.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 132-146.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006) Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 431-448.
  • Yenilmez, K., Girginer, N. ve Uzun, Ö. (2007). Mathematics anxiety and attitude level of students of the faculty of economics and business administrator; the Turkey model. International Mathematics Forum, 2, 1997-2021.
  • Yüksel-Şahin, F. (2008). Mathematics anxiety among 4th and 5th grade Turkish elemantrary school students. International Electronic Journal of Mathematic Education, 3(3), 179-189.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Sarıçam

Mevlüt Kacar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarıçam, H., & Kacar, M. (2015). Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
AMA Sarıçam H, Kacar M. Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2015;5(2).
Chicago Sarıçam, Hakan, ve Mevlüt Kacar. “Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Temmuz 2015).
EndNote Sarıçam H, Kacar M (01 Temmuz 2015) Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 2
IEEE H. Sarıçam ve M. Kacar, “Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2015.
ISNAD Sarıçam, Hakan - Kacar, Mevlüt. “Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/2 (Temmuz 2015).
JAMA Sarıçam H, Kacar M. Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;5.
MLA Sarıçam, Hakan ve Mevlüt Kacar. “Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2015.
Vancouver Sarıçam H, Kacar M. Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;5(2).


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.