BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 28 - 40, 25.12.2015

Öz

Kaynakça

  • Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M. F. (1997), Kimya öğretimi. YÖK/Dünya Bankası MEGP Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H. ve Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: Yeryüzünde hareket örneği. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 57-70.
  • Aydoğdu, B. ve Ergin, Ö. (2009). Fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. New World Sciences Academy, 4(2), 296-316.
  • Bozkurt, E. (2007). Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuar uygulamasının geleneksel laboratuara göre öğrenci başarısına etkisi: Doğru akımda RC devresi örneği. 10 Ekim 2015 tarihinde ‪http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/60.doc‬‬‬‬‬‪ d‬ adresinden indirilmiştir.‬‬‬‬‬
  • Çetin, O. ve Günay, Y. (2010). Fen eğitiminde web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(38), 19-34.
  • da Silva, S.L., da Silva, R.L., Guaitolini Kunior, J.T., Gonçalves, E., Viana, E.R., & Wyatt, J.B.L. (2014a). Animation with Algodoo: A simple tool for teaching and learning physics. Exatas online, 5, 28-39.
  • da Silva, S. L., Junior, J. T. G., da Silva, R. L., Viana, E., & Leal, F. F. (2014b). An alternative for teaching and learning the simple diffusion process using Algodoo animations. arXiv preprint arXiv:1412.6666.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K.F. (2012). Fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3), 33-43.
  • Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Dinçer, S. ve Güçlü, M. (2013). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli simülasyon kullanımının etkililiği ve yeni yönelimler: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Human Sciences, 10 (special issue), 35-48.
  • Ekiz, D. (2009). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gredler, M. B. (1986) A taxonomy of computer simulations. Educational Technology, 26, 7–12.
  • Gregorcic, B. (2015). Exploring Kepler’s laws using an interactive whiteboard and Algodoo. Physics Education, 5(5), 511-515.
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Hırça, N. ve Bayrak, N. (2013). Sanal fizik laboratuarı ile üstün yeteneklilerin eğitimi: Kaldırma kuvveti konusu. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi, 1(1), 16-20.
  • Huppert, J., Lomask, S. M., & Lazarowitz, R. (2002). Computer simulations in the high school: Students’cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24(8), 803-821.
  • İlyasoğlu, U. ve Aydın, A. (2014). Doğru akım devreleri konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 223-240.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. The Turkish Online of Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Jimoyiannis, A., & Komis, V. (2001), Computer simulations in physics teaching and learning: a case study on students’ understanding of trajectory motion, Computers and Education, 36, 183-204.
  • Kırılmazkaya, G., Keçeci, G. ve Zengin, F. K. (2011). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde performans görevlerini hazırlarken kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerinin tespiti. 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey.
  • Koyunlu Ünlü, Z. ve Dökme, İ. (2011). The effects of combining analogy-based simulation and laboratory activities on Turkish elementary school students’ understanding of simple electric circuits. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(4), 320-329.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2015). F@tih Projesi eğitimde geleceğe açılan kapı 04/09/2015 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php adresinden erişilmiştir.
  • Moore, J. L. and THOMAS, F. H. (1983) Computer simulation of experiments: A valuable alternative to traditional laboratory work for secondary school science teaching. School Science Review, 64(229), 641–655.
  • Polat, E., Tekin, A. (2013). Fen ve teknoloji dersinde animasyonla desteklenmiş web tabanli eğitimin akademik başarıya etkisi. International Journal of Human Sciences, 10(Special Issue), 17-26.
  • Rutten, N., van Joolingen, W. R., & van der Veen, J. T. (2012). The learning effects of computer simulations in science education. Computers & Education, 58(1), 136-153.
  • Şengel, E., Özden, M. Y., & Geban, Ö. (2002). Bilgisayar simulasyonlu deneylerin lise öğrencilerinin yerdeğiştirme ve hız kavramlarını anlamadaki etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 2, 1424-1429.
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara,
  • Ulukök, Ş., Çelik, H., & Sarı, U. (2013). Basit elektrik devreleriyle ilgili bilgisayar destekli uygulamaların deneysel süreç becerilerinin gelişimine etkisi. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 6(1). 77-101
  • Yener, D., Aydın, F. ve Köklü, N. (2012). Genel fizik laboratuvarındaki öğrencilerin fiziğe karşı öz-yeterliliklerine animasyon ve simulasyonun etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 121-136.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. ve Eren, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarına basit elektrik devreleri konusunun simülasyon ve laboratuvar uygulaması teknikleriyle öğretimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 84-99.

Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 28 - 40, 25.12.2015

Öz

Bu araştırmada 6. Sınıf fen bilimleri dersinde “kuvvet ve hareket” ve “ışık ve ses” ünitelerinde Algodoo yazılımı ile geliştirilmiş simülasyonların kullanımına dair öğrenci görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması desenlerinden bütüncül tek durum deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 6 öğrenci (4 kız, 2 erkek) oluşturmaktadır. Yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanan araştırmanın verileri içerik analizi ve sürekli karşılaştırmalı veri analizi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin Algodoo yazılımının her iki ünitedeki temel kavramları öğrenmelerine katkı sağladığını düşündükleri ve fen bilimleri derslerinde Algodoo kullanımına yönelik olumlu yönde görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M. F. (1997), Kimya öğretimi. YÖK/Dünya Bankası MEGP Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H. ve Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: Yeryüzünde hareket örneği. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 57-70.
  • Aydoğdu, B. ve Ergin, Ö. (2009). Fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. New World Sciences Academy, 4(2), 296-316.
  • Bozkurt, E. (2007). Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuar uygulamasının geleneksel laboratuara göre öğrenci başarısına etkisi: Doğru akımda RC devresi örneği. 10 Ekim 2015 tarihinde ‪http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/60.doc‬‬‬‬‬‪ d‬ adresinden indirilmiştir.‬‬‬‬‬
  • Çetin, O. ve Günay, Y. (2010). Fen eğitiminde web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(38), 19-34.
  • da Silva, S.L., da Silva, R.L., Guaitolini Kunior, J.T., Gonçalves, E., Viana, E.R., & Wyatt, J.B.L. (2014a). Animation with Algodoo: A simple tool for teaching and learning physics. Exatas online, 5, 28-39.
  • da Silva, S. L., Junior, J. T. G., da Silva, R. L., Viana, E., & Leal, F. F. (2014b). An alternative for teaching and learning the simple diffusion process using Algodoo animations. arXiv preprint arXiv:1412.6666.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K.F. (2012). Fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3), 33-43.
  • Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Dinçer, S. ve Güçlü, M. (2013). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli simülasyon kullanımının etkililiği ve yeni yönelimler: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Human Sciences, 10 (special issue), 35-48.
  • Ekiz, D. (2009). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gredler, M. B. (1986) A taxonomy of computer simulations. Educational Technology, 26, 7–12.
  • Gregorcic, B. (2015). Exploring Kepler’s laws using an interactive whiteboard and Algodoo. Physics Education, 5(5), 511-515.
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Hırça, N. ve Bayrak, N. (2013). Sanal fizik laboratuarı ile üstün yeteneklilerin eğitimi: Kaldırma kuvveti konusu. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi, 1(1), 16-20.
  • Huppert, J., Lomask, S. M., & Lazarowitz, R. (2002). Computer simulations in the high school: Students’cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24(8), 803-821.
  • İlyasoğlu, U. ve Aydın, A. (2014). Doğru akım devreleri konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 223-240.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. The Turkish Online of Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Jimoyiannis, A., & Komis, V. (2001), Computer simulations in physics teaching and learning: a case study on students’ understanding of trajectory motion, Computers and Education, 36, 183-204.
  • Kırılmazkaya, G., Keçeci, G. ve Zengin, F. K. (2011). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde performans görevlerini hazırlarken kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerinin tespiti. 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey.
  • Koyunlu Ünlü, Z. ve Dökme, İ. (2011). The effects of combining analogy-based simulation and laboratory activities on Turkish elementary school students’ understanding of simple electric circuits. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(4), 320-329.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2015). F@tih Projesi eğitimde geleceğe açılan kapı 04/09/2015 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php adresinden erişilmiştir.
  • Moore, J. L. and THOMAS, F. H. (1983) Computer simulation of experiments: A valuable alternative to traditional laboratory work for secondary school science teaching. School Science Review, 64(229), 641–655.
  • Polat, E., Tekin, A. (2013). Fen ve teknoloji dersinde animasyonla desteklenmiş web tabanli eğitimin akademik başarıya etkisi. International Journal of Human Sciences, 10(Special Issue), 17-26.
  • Rutten, N., van Joolingen, W. R., & van der Veen, J. T. (2012). The learning effects of computer simulations in science education. Computers & Education, 58(1), 136-153.
  • Şengel, E., Özden, M. Y., & Geban, Ö. (2002). Bilgisayar simulasyonlu deneylerin lise öğrencilerinin yerdeğiştirme ve hız kavramlarını anlamadaki etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 2, 1424-1429.
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara,
  • Ulukök, Ş., Çelik, H., & Sarı, U. (2013). Basit elektrik devreleriyle ilgili bilgisayar destekli uygulamaların deneysel süreç becerilerinin gelişimine etkisi. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 6(1). 77-101
  • Yener, D., Aydın, F. ve Köklü, N. (2012). Genel fizik laboratuvarındaki öğrencilerin fiziğe karşı öz-yeterliliklerine animasyon ve simulasyonun etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 121-136.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. ve Eren, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarına basit elektrik devreleri konusunun simülasyon ve laboratuvar uygulaması teknikleriyle öğretimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 84-99.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Özer Bu kişi benim

Sedef Canbazoğlu Bilici

Engin Karahan

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer, İ., Canbazoğlu Bilici, S., & Karahan, E. (2015). Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 28-40.
AMA Özer İ, Canbazoğlu Bilici S, Karahan E. Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2015;6(1):28-40.
Chicago Özer, İbrahim, Sedef Canbazoğlu Bilici, ve Engin Karahan. “Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 1 (Aralık 2015): 28-40.
EndNote Özer İ, Canbazoğlu Bilici S, Karahan E (01 Aralık 2015) Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 1 28–40.
IEEE İ. Özer, S. Canbazoğlu Bilici, ve E. Karahan, “Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 28–40, 2015.
ISNAD Özer, İbrahim vd. “Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (Aralık 2015), 28-40.
JAMA Özer İ, Canbazoğlu Bilici S, Karahan E. Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;6:28–40.
MLA Özer, İbrahim vd. “Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2015, ss. 28-40.
Vancouver Özer İ, Canbazoğlu Bilici S, Karahan E. Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;6(1):28-40.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.