Bu araştırmanın amacı,
sınıf öğretmeni adaylarının ‘‘matematiksel okuryazarlık’’ kavramına yönelik
algılarını metaforlar yoluyla ortaya koymaktır. Olgubilim modelinde
gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’ de eğitim-öğretim
faaliyeti sürdürmekte olan 6 devlet üniversitesinin Sınıf Eğitimi Anabilim
Dallarında öğrenim görmekte olan 1525 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma
verileri ‘‘Matematiksel okuryazarlık …… gibidir, çünkü……’’ formunun
doldurulmasıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde metafor analiz
basamakları ve frekans analizi kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre sınıf
öğretmeni adayları toplam 94 metafor üretmiş ve bu metaforlar 11 kategori
altında toplanmıştır. İfade edilen metaforlar en fazla günlük hayat faaliyeti,
bir araç-alet kullanma becerisi, mutfak faaliyeti, zihinsel beceri, işlevsel
bir araç gibi kategoriler altında toplanmıştır. Sınıf öğretmeni adayları
tarafından ortaya konulan metaforlardan en fazla tekrar edilenler; yemek
hazırlama, bilgisayar kullanma, alışveriş yapma, araba kullanma, problem çözme,
dünya, telefon kullanma, yapboz, orman, gelecek, uzay şeklinde sıralanmıştır.
En fazla tekrar edilen metaforlar değerlendirildiğinde, bunların pek çoğunun
üst düzey düşünme becerilerini (analiz, sentez, değerlendirme vb.) gerektirdiği
görülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |