Bu araştırmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji dersinde, “Maddenin
Tanecikli Yapısı” ünitesi, araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre
geliştirilen etkinlik setinin, 6. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama düzeyi
ve bazı öğrenme çıktıları üzerine etkisini belirlemek ve etkinlik setinin
derste kullanımına yönelik öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Araştırma,
2012-2013 öğretim yılının güz döneminde, 90, 6. sınıf öğrencisi üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygun hazırlanan rehber
etkinlikler ile desteklenen fen ve teknoloji derslerinin, öğrencilerin bilimsel
süreç becerileri, akademik başarıları ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutum
puanları üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmaya dayalı
geliştirilen etkinlikler ile ilgili öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda,
öğrenciler, etkinliklerin eğlenceli olduğunu, deneyleri ve etkinlikleri
yapmaktan hoşlandıklarını, derse daha fazla ilgi duymaya başladıklarını ve
etkinliklerin öğrenmelerini kolaylaştırdığını ifade etmişlerdir.
Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Maddenin Tanecikli Yapısı Rehber Etkinlik seti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 |