Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam
eden 55-72 aylık çocuklara dış alanda uygulanan sorgulama tabanlı bilim
etkinliklerinin, çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisinin
incelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden öntest-sontest
kontrol gruplu deneysel desenle gerçekleştirilmiştir. Araştırma amacı
doğrultusunda, araştırmacılar tarafından okul öncesi eğitim programına uygun 24
dış alan sorgulama tabanlı bilim etkinliği hazırlanmış olup, 8 hafta boyunca
çocuklara kurumlarının bahçesinde uygulanmıştır. Araştırmada İstanbul ili
Maltepe ilçesinde bulunan özel bir anaokulu seçilmiş olup, 15 çocuk deney, 12
çocuk kontrol grubunda olmak üzere toplam 27 çocuk çalışmaya dahil edilmiştir.
Çocukların bilimsel süreç becerilerinin tespitinde, Büyüktaşkapu (2013) tarafından geliştirilmiş
“Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, dış alan sorgulama tabanlı bilim etkinliklerinin deney grubu
çocuklarının gözlem, sınıflama, tahmin etme, ölçme, verileri kaydetme, sonuç
çıkartma ve toplam bilimsel süreç becerileri sontest puanlarının, öntest
puanlarına göre anlamlı oranda arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 |