Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık alanında uzaktan öğrenim gören öğrencilerin uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 43 - 47, 31.05.2022
https://doi.org/10.55665/troiamedj.1090435

Öz

Amaç: Araştırmanın amacı, sağlık alanında eğitim gören öğrencilerin uzaktan eğitimde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesidir. Yöntem: Araştırma kesitsel türde ve betimleme amacıyla yapılan bir araştırmadır. Veriler, uzman görüşleri alınarak hazırlanan 4 açık uçlu ve 14 Likert türünde maddeden oluşan bir anketle elde edilmiştir. Araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda eğitim alan 70 öğrenci katılmıştır. Veriler betimsel istatistikler ve tümevarımsal içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bulgular: Sağlık eğitimi alan öğrenciler uzaktan eğitim döneminde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının motivasyonu arttırmadığını (%40), geri bildirim almanın kolay olmadığını (%45.7), fırsat eşitliği sağlamadığını (%58.6), teknik aksaklıklar nedeniyle sağlıklı yürümediğini (%82.9), uygulamaya dayalı öğrenmeleri ölçemediğini (%77.1), kopyaya neden olduğunu (%50) belirtmiştir. Buna karşın öğrenciler pandemi döneminde e-değerlendirme yapılmasının COVID-19’a karşı korumada etkili olduğunu ve bu yönüyle hastalanmaya karşı stresi azalttığını belirtmiştir. E-değerlendirme sürecinin olumlu yönlerini (kolay, verimli, güzel, yeterli, mantıklı, eşdeğer) belirten öğrencilerin tüm katılımcı öğrencilere oranı %30.7’dir. E-değerlendirme sürecinin olumsuz yönlerini (yetersiz, adaletsiz, verimsiz, belirsiz, berbat, kaygı-stres) belirten öğrencilerin tüm katılımcı öğrencilere oranı %69.3’tür. Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin uzaktan eğitimde erişim sıkıntılarının olduğu, e-değerlendirmede adaletsizlikler olduğu, kopya ve hileye sıklıkla başvurulduğu gibi olumsuz yanlarının yanı sıra ev ortamından sınava girmenin stresi azalttığı, maddi açıdan katkı sağladığı gibi olumlu etkilerin olduğu belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

Makalemizde maddi ya da başka herhanbi bir bakımdan destekleyen kurum bulunmamaktadır.

Proje Numarası

Makalemiz bir projeden üretilmemiştir.

Kaynakça

  • 1. Kaya Z. Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002.
  • 2. Demir E. Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2016;39:203-212.
  • 3. Cevizci A. Eğitim sözlüğü. İstanbul: Say Yayınları, 2010.
  • 4. Bozkurt A. Sharma RC. Emergency remote teaching in a time of global crisis due to Corona Virus pandemic. Asian Journal of Distance Education 2020;15(1):1-6.
  • 5. Yıldırım K. Lessons from an exceptional distance education experience. Alanyazın 2020;1(1):7-15.
  • 6. Gelbal S. Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1802. 2013.
  • 7. Frankford DM. Patterson MA. Konrad TR. Transforming practice organizations to fosterlifelong learning and commitment to medical professionalism. Academic Medicine 2000;75;708-717.
  • 8. Creswell JW. Educational research. Boston: Pearson, 2012.
  • 9. Aschengrau A, Seage III GR. Essentials of epidemiology in public health. Burlington: Jones & Bartlett Learning, 2020.
  • 10. Maxwell JA. Qualitative research design: An interactive approach. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 1996.
  • 11. Patton MQ. Qualitative evaluation & research methods. Newbury Park, CA: Sage Publications, 2002.
  • 12. Yıldırım A. Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2011.
  • 13. Mayring P. Qualitative content analysis: Theoretical background and procedures. Bikner-Ahsbahs A, Knipping C, Presmeg N (Eds). Examples of Methodology and Methods. New York London: Springer Dordrecht Heidelberg, 2015, pp:365-380.
  • 14. Demirli C. Elektronik portfolyo öğretim sürecinin öğrenen tutumlarına ve öğrenme algılarına etkisi. Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Elazığ. 2007.
  • 15. Castillo Merino D. Serradell Lopez E. An analysis of the determinants of students’ performance in e-learning. Computers in Human Behavior 2014;30(1):476-484.
  • 16. Karadağ N. Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme: Mega üniversitelerdeki uygulamalar. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir. 2014.

Evaluation of healthcare students’ views on measurement and evaluation methods applied in remote education

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 43 - 47, 31.05.2022
https://doi.org/10.55665/troiamedj.1090435

Öz

Objectives: The aim of this research is to evaluate healthcare students’ views on the types of measurement and evaluation methods applied in remote education. Methods: This is a cross-sectional and descriptive research. The data were obtained through a survey of 4 open-ended and 14 Likert scale surveys prepared with expert opinions. 70 students from Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine, Faculty of Health Sciences, Vocational College of Health Services participated in the study. The data were analyzed with descriptive statistics and inductive content analysis. Results: Healthcare students noted that during the period of remote education, measurement and evaluation practices did not increase their motivation (40%), these practices did not provide equal opportunities (58.6%), they failed to measure practice-based learning (77.1%), they caused cheating (50%). The students also noted that getting feedback was not easy (45.7%) and they do not perform well due to technical problems (82.9%). On the other hand, students stated that e-assessment during the pandemic period was effective in protecting against COVID-19, and in this respect, it reduced stress against getting sick. The rate of students stating the positive aspects of the e-assessment process (easy, efficient, good, adequate, logical, equivalent) is 30.7% of all participating students. The rate of students stating the negative aspects of the e-assessment process (insufficient, unfair, inefficient, uncertain, awful, anxiety-stress) is 69.3% of all participating students. Conclusion: It has been determined that students had access problems in remote education, there were injustices in e-assessment, there were negative effects such as frequent copying and cheating. On the other hand, there were positive effects such as taking the exam from home reduced stress and contributed financially.

Proje Numarası

Makalemiz bir projeden üretilmemiştir.

Kaynakça

  • 1. Kaya Z. Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002.
  • 2. Demir E. Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2016;39:203-212.
  • 3. Cevizci A. Eğitim sözlüğü. İstanbul: Say Yayınları, 2010.
  • 4. Bozkurt A. Sharma RC. Emergency remote teaching in a time of global crisis due to Corona Virus pandemic. Asian Journal of Distance Education 2020;15(1):1-6.
  • 5. Yıldırım K. Lessons from an exceptional distance education experience. Alanyazın 2020;1(1):7-15.
  • 6. Gelbal S. Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1802. 2013.
  • 7. Frankford DM. Patterson MA. Konrad TR. Transforming practice organizations to fosterlifelong learning and commitment to medical professionalism. Academic Medicine 2000;75;708-717.
  • 8. Creswell JW. Educational research. Boston: Pearson, 2012.
  • 9. Aschengrau A, Seage III GR. Essentials of epidemiology in public health. Burlington: Jones & Bartlett Learning, 2020.
  • 10. Maxwell JA. Qualitative research design: An interactive approach. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 1996.
  • 11. Patton MQ. Qualitative evaluation & research methods. Newbury Park, CA: Sage Publications, 2002.
  • 12. Yıldırım A. Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2011.
  • 13. Mayring P. Qualitative content analysis: Theoretical background and procedures. Bikner-Ahsbahs A, Knipping C, Presmeg N (Eds). Examples of Methodology and Methods. New York London: Springer Dordrecht Heidelberg, 2015, pp:365-380.
  • 14. Demirli C. Elektronik portfolyo öğretim sürecinin öğrenen tutumlarına ve öğrenme algılarına etkisi. Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Elazığ. 2007.
  • 15. Castillo Merino D. Serradell Lopez E. An analysis of the determinants of students’ performance in e-learning. Computers in Human Behavior 2014;30(1):476-484.
  • 16. Karadağ N. Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme: Mega üniversitelerdeki uygulamalar. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir. 2014.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Tekin 0000-0001-6841-3045

Musa Uysal

İbrahim Uysal

Aycan Çolak Uysal

Çetin Toraman 0000-0001-5319-0731

Proje Numarası Makalemiz bir projeden üretilmemiştir.
Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tekin, M., Uysal, M., Uysal, İ., Çolak Uysal, A., vd. (2022). Sağlık alanında uzaktan öğrenim gören öğrencilerin uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Troia Medical Journal, 3(2), 43-47. https://doi.org/10.55665/troiamedj.1090435
AMA Tekin M, Uysal M, Uysal İ, Çolak Uysal A, Toraman Ç. Sağlık alanında uzaktan öğrenim gören öğrencilerin uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Troia Med J. Mayıs 2022;3(2):43-47. doi:10.55665/troiamedj.1090435
Chicago Tekin, Murat, Musa Uysal, İbrahim Uysal, Aycan Çolak Uysal, ve Çetin Toraman. “Sağlık alanında Uzaktan öğrenim gören öğrencilerin Uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri Ile Ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi”. Troia Medical Journal 3, sy. 2 (Mayıs 2022): 43-47. https://doi.org/10.55665/troiamedj.1090435.
EndNote Tekin M, Uysal M, Uysal İ, Çolak Uysal A, Toraman Ç (01 Mayıs 2022) Sağlık alanında uzaktan öğrenim gören öğrencilerin uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Troia Medical Journal 3 2 43–47.
IEEE M. Tekin, M. Uysal, İ. Uysal, A. Çolak Uysal, ve Ç. Toraman, “Sağlık alanında uzaktan öğrenim gören öğrencilerin uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi”, Troia Med J, c. 3, sy. 2, ss. 43–47, 2022, doi: 10.55665/troiamedj.1090435.
ISNAD Tekin, Murat vd. “Sağlık alanında Uzaktan öğrenim gören öğrencilerin Uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri Ile Ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi”. Troia Medical Journal 3/2 (Mayıs 2022), 43-47. https://doi.org/10.55665/troiamedj.1090435.
JAMA Tekin M, Uysal M, Uysal İ, Çolak Uysal A, Toraman Ç. Sağlık alanında uzaktan öğrenim gören öğrencilerin uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Troia Med J. 2022;3:43–47.
MLA Tekin, Murat vd. “Sağlık alanında Uzaktan öğrenim gören öğrencilerin Uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri Ile Ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi”. Troia Medical Journal, c. 3, sy. 2, 2022, ss. 43-47, doi:10.55665/troiamedj.1090435.
Vancouver Tekin M, Uysal M, Uysal İ, Çolak Uysal A, Toraman Ç. Sağlık alanında uzaktan öğrenim gören öğrencilerin uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Troia Med J. 2022;3(2):43-7.