Bu araştırmanın amacı, adalarda turizm kavramını inceleyerek Liu vd. (2017) tarafından geliştirilen Destinasyon Çekiciliği Ölçeği ile Tsaur vd. (2016) tarafından geliştirilen Destinasyon Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Araştırma ölçeklerin yapı geçerliği ve güvenirliği incelenmiştir. Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) ile ölçeklerin yapı geçerlikleri incelenmiştir. Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda toplam varyansın %62,968’ini açıklayan 3 faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Destinasyon Marka Kimliği Ölçeği için toplam varyansın %62,030’unu açıklayan 6 faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Ardından Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) çalışması yapılarak, ölçeklerin model uyum indeksleri ve güvenirliği hesaplanmıştır. Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) sonuçlarına göre Destinasyon Çekiciliği Ölçeğinin model uyum indekslerinin (X2=279,615 X2/df =1,877, RMSEA=0,074, GFI=0,854, CFI=0,929, SRMR=,0609) geçerli düzeyde olduğu bulunmuştur. Destinasyon Marka Kimliği ölçeği DFA analizinde model uyum indekslerinin (X2=.547,486, X2/df =1,935, RMSEA=0,077, GFI=0,856, CFI=0,912, SRMR=0,0588) kabul edilebilir uyum sınırları dahilinde yer aldığı bulunmuştur. Güvenirlik analizleri sonucunda Destinasyon Çekiciliği ölçeğinin hesaplanan (α) değerinin 0,872, Destinasyon Marka Kimliği Ölçeğinin (α) değerinin 0,810 olduğu ve ölçeklerin güvenilir olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular sonucunda iki ölçeğinde uyum indekslerinin kabul edilebilir düzeyde olduğu ve tüm faktörlerin birbiriyle olumlu ve anlamlı düzeyde ilişkili olduğu belirlenmiştir.
Adalarda Turizm Destinasyon Çekiciliği Destinasyon Marka Kimliği Ölçek Uyarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |