Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Silahlı Kuvvetlerde Sosyal Medya: ABD ve Büyük Britanya Silahlı Kuvvetlerinde Facebook Kullanımı

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 570 - 588, 15.07.2016

Öz

İnternet teknolojisindeki gelişim;
yazılı, işitsel ve görsel medyayla birlikte toplumların iletişim kültürlerini
de değişime uğratmıştır. Bireyler sosyal medya sayesinde mekân ve zamana
bağımlı kalmadan, sadece kendi aralarında değil, aynı zamanda kurum, kuruluş ve
devlet organizasyonlarıyla aktif bir şekilde iletişim kurabilmektedirler.

Silahlı kuvvetler dünyanın her yerinde
toplumla daha az etkileşim içerisinde olma özelliğine sahip kuruluşlardır.
Sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla birlikte bazı ülkelerin silahlı kuvvetlerinin
sosyal medya aracılığıyla toplumsal etkileşim içerisine girdikleri
görülmektedir. ABD ve Büyük Britanya Silahlı Kuvvetleri, özellikle askerî
faaliyetlerinin ve silahlarının tanıtımını yapmak ve caydırıcılık
oluşturabilmek için sosyal medyayı kullanmaktadırlar. Bunun yanı sıra, sosyal faaliyetlerini
hedef kitlelerine yansıtabilmek ve kriz durumlarında krizi etkili bir biçimde yönetebilmek
amacıyla da sosyal medyadan yararlanmaktadırlar. Ayrıca tarihî olaylarla ilgili
içerikleri sosyal medya aracılığıyla paylaşarak toplumda birlik ve bütünlük
algısı oluşturmayı amaçlamaktadırlar.





Bu çalışmanın amacı ABD
ve Büyük Britanya Silahlı Kuvvetlerinin yaygın sosyal medya platformlarından
Facebook’u ne sıklıkta ve hangi amaçlar doğrultusunda kullandıklarını analiz
etmektir. Çalışmada, bir iletişim aracı olarak İnternet üzerine genel bir değerlendirme
yapılmasının ardından, sosyal medya hem kavramsal olarak hem de silahlı kuvvetlerdeki
kullanım boyutuyla ele alınmıştır. Analiz kısmında ise ABD ve Büyük Britanya
Silahlı Kuvvetlerinin 15 Ekim 2015-15 Ocak 2016 tarihleri arasında
paylaştıkları Facebook içerikleri nitel ve nicel içerik analizi yöntemiyle
incelenmiştir. 

Social Media in Armed Forces: Facebook Usage of USA and Great Britain Armed Forces

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 570 - 588, 15.07.2016

Öz

Development
in the Internet technology has changed both printed, visual, aural media and communication
cultures of societies. Thanks to the social media; individuals can communicate
not only with each other, but also with institutions, establishments and
governmental organizations without dependence on time and place.

Armed
Forces are the organizations which have the characteristic of having less
interaction with public in every part of the world. With the appearance of
social media, it has been beheld that armed forces of some countries are having
social interactions by means of social media. Armed Forces of the USA and Great
Britain especially use social media to introduce their military activities and
weapons and to create deterrence. In addition, they benefit from social media
to reflect their social activities  to their target
audience and to manage the crisis efficiently in crisis situations. Besides
they aim to create a perception of solidarity and unity in society by sharing
contents about historical events via social media.





The aim of
this study is to analyze for what aims and in which frequency the USA and Great
Britain use Facebook which is one of the widespread social networks. In this
study, after a general evaluation on the Internet as a communication device,
social media has been discussed both
conceptually and its usage in armed forces. In the analyze part, Facebook contents
of the USA and Great Britain Armed Forces, which they shared between October 15
th
2015 and January 15
th 2016, have been assessed through qualitative and quantitative content analyses method.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makale
Yazarlar

Muharrem Çetin

Yunus Emre Toprak

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2016
Kabul Tarihi 9 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetin, M., & Toprak, Y. E. (2016). Silahlı Kuvvetlerde Sosyal Medya: ABD ve Büyük Britanya Silahlı Kuvvetlerinde Facebook Kullanımı. TRT Akademi, 1(2), 570-588.