Mesajlaşma,
görüntülü ve sesli konuşma imkânı tanıyan, dosya, fotoğraf, video paylaşımına
izin veren WhatsApp uygulaması son
yıllarda en popüler iletişim kanallarından birine dönüşmüştür. İstatistiki
verilere göre 2017 itibariyle dünya üzerinde 1,3 milyar kişi WhatsApp kullanmaktadır.
Uygulamanın neden bu kadar yüksek bir oranda tercih edilerek kullanıldığı,
bilimsel anlamda bir problem noktası oluşturmaktadır. Bu problem noktasından
yola çıkan çalışma bireylerin, WhatsApp’a dair kullanım ve doyum noktalarını tespit
etme ve açıklama amacındadır. Çalışmanın kuramsal perspektifi kullanımlar ve
doyumlar yaklaşımıdır. Çalışmada, gerek teknoloji ile bütünlemiş bir vaziyette
olmaları gerekse dünya üzerindeki en geniş kuşak olmaları sebebiyle Y kuşağı
seçilmiştir. Y kuşağının WhatsApp kullanım ve doyumlarını detaylı bir şekilde
açıklama amacıyla, nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Amaçlı örnekleme
yöntemi ile 10 kişilik bir örneklem oluşturulmuş, akabinde derinlemesine
görüşme yapılarak veriler elde edilmiştir. Ardından veriler analiz edilmiştir.
Sonuç olarak bulgular özetle şu şekildedir: Sosyalleşme (toplumsal etkileşim),
ücretsiz olması, pratiklik, multimedya (yöndeşme), profesyonel ihtiyaçlar
(Mesleki) ve eğlence. Sonuç bölümünde, tespit edilen ve açıklanan bulguların
daha sağlam bir zemine yerleşmesi için, bundan sonra yapılacak çalışmaların
nicel araştırma deseni benimsenerek yapılması önerilmiştir.
WhatsApp application which allows sharing of documents, photographs and videos and also provides the users with features like texting, audio and video calling, has become one of the most popular means of communication recently. According to statistical data, as of 2017 1,3 billion people are using WhatsApp. The reason why this application is preferred by so many people, creates a problem scientificially. The study which occurs out of this problem has the aim of explaining and determining WhatsApp use and gratification points of individuals. The theoretical perspective of this study is the approach of uses and gratifications. Y generation is the target for the study mainly because they use technology in all aspects of life and they are the largest generation around the world. In this study qualitative research is used. With the method of purposive sampling a sample is created (10 participants) and then data is collected with comprehensive interviews. After that data was analyzed. As a result, findings are like this: Socializing (social interaction), its being free of charge, practicality, multimedia (convergence), professional needs and entertainment. In the conclusion part of the study, to make the findings which were identified and explained more lasting; it is suggested that the studies to be done should adopt quantitive research in the future.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International