Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Araştırmalarında Yerli Verilerin Rolü ve Önemi: Sosyal Ağ Haritası Örneği

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 14, 312 - 323, 30.01.2022
https://doi.org/10.37679/trta.1064041

Öz

Facebook, Instagram, Twitter, YouTube gibi sosyal paylaşım ağları gerek Türkiye’de gerekse de dünyada her geçen gün yaygınlaşan bir kullanıma sahiptir. Bu mecraların etkisiyle habere ve bilgiye ulaşma kolaylaşmış ancak haberlerin üretilme, yayılma ve tartışılma şekli de büyük bir değişime uğramıştır. Sosyal medyanın yeni iletişim akışlarını kolaylaştırabileceğine, insanların kamusal meseleler etrafında bağlantı kurmasına ve ağ oluşturmasına imkân tanıdığını söyleyebilmek mümkündür. Basılı gazeteler, radyo ve televizyon gibi büyük ölçüde tek yönlü kitle iletişim araçlarının insan hayatına hâkim olduğu bir yüzyıldan sonra, internetin yükselişi ve özellikle ücretsiz ve kullanımı kolay etkileşimli platformların ve sosyal paylaşım ağlarının geliştirilmesi ve yaygınlaşması ister istemez sanal ortamdaki araştırmaların önemini gözler önüne sermiştir .

Kaynakça

  • Gruzd, A., Staves, K., & Wilk, A. (2012). Connected scholars: Examining the role of social media in research practices of faculty using the UTAUT model. Computers in Human Behavior, 28(6), 2340-2350.
  • Gilboa, E. (2016). Digital diplomacy. The SAGE handbook of diplomacy, 540-551.
  • Gundecha, P., Liu, H. (2012). "Mining social media: a brief introduction", Tutorials in Operations Research, vol. 1, no. 4, 2012.
  • He, W., Wang, F. K., & Akula, V. (2017). Managing extracted knowledge from big social media data for business decision making. Journal of Knowledge Management
  • Higgins, K. (2016). Post-truth: a guide for the perplexed. Nature News, 540(7631), 9.
  • Hudson, M. (2020, June 23). “What Is Social Media? Definition and Examples of Social Media, https://www.thebalancesmb.com/what-is-social-media-2890301
  • Kennedy, H., & Moss, G. (2015). Known or knowing publics? Social media data mining and the question of public agency. Big Data & Society.
  • Kırık, A. M. (2022). “Hakikat yolunda 'Sosyal Ağ Haritası' platformunun rolü” “https://www.aa.com.tr/tr/analiz/hakikat-yolunda-sosyal-ag-haritasi-platformunun-rolu/2465710, (Erişim Tarihi: 05.01.2022).
  • Menteşe, M., & İli, K. (2016). Social Media and Perception Management. In Handbook of Research on Chaos and Complexity Theory in the Social Sciences (pp. 373-381). IGI Global
  • Nielsen, R.K. & Schrøder, K.C. (2014) The Relative Importance of Social Media forAccessing, Finding, and Engaging with News, Digital Journalism, 2:4, 472-489, DOI: 10.1080/21670811.2013.872420
  • Sosyal Ağ Haritası (2022). “Türkiye'nin Sosyal Ağ Verisi”, https://sosyalagharitasi.gov.tr/, (Erişim Tarihi: 15.01.2022).
  • Şahin, E., Çağlıyan, V., & Başer, H. H. (2017). Sosyal medya pazarlamasının tüketici satın alma davranışına etkisi: Selçuk üniversitesi İİ BF örneği. Ömer HalisdemirÜniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(4), 67-86.
  • Tweetbinder (2022). “Importance of social media statistics”, https://www.tweetbinder.com/blog/social-media-statistics/, (Erişim Tarihi: 20.01.2022).
  • We Are Social (2022). “A Global, Socıally-Led Creatıve Agency”, https://wearesocial.com/uk/, (Erişim Tarihi: 21.01.2022)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Analiz / Değerlendirme
Yazarlar

Ali Murat Kırık

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 23 Eylül 2021
Kabul Tarihi 1 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Kırık, A. M. (2022). Sosyal Medya Araştırmalarında Yerli Verilerin Rolü ve Önemi: Sosyal Ağ Haritası Örneği. TRT Akademi, 7(14), 312-323. https://doi.org/10.37679/trta.1064041

Cited By