Öz
Facebook, Instagram, Twitter, YouTube gibi sosyal paylaşım ağları gerek Türkiye’de gerekse de dünyada her geçen gün yaygınlaşan bir kullanıma sahiptir. Bu mecraların etkisiyle habere ve bilgiye ulaşma kolaylaşmış ancak haberlerin üretilme, yayılma ve tartışılma şekli de büyük bir değişime uğramıştır. Sosyal medyanın yeni iletişim akışlarını kolaylaştırabileceğine, insanların kamusal meseleler etrafında bağlantı kurmasına ve ağ oluşturmasına imkân tanıdığını söyleyebilmek mümkündür. Basılı gazeteler, radyo ve televizyon gibi büyük ölçüde tek yönlü kitle iletişim araçlarının insan hayatına hâkim olduğu bir yüzyıldan sonra, internetin yükselişi ve özellikle ücretsiz ve kullanımı kolay etkileşimli platformların ve sosyal paylaşım ağlarının geliştirilmesi ve yaygınlaşması ister istemez sanal ortamdaki araştırmaların önemini gözler önüne sermiştir .