Günlük yaşamda sağladığı kolaylıklar nedeni ile kullanımı giderek yaygınlaşan teknolojik araçların başında internet ve sosyal medya gelmektedir. Gençler arasında daha yaygın olmakla birlikte, yapılan istatistikler, internet ve sosyal medyayı kullanan yaşlı nüfusun giderek arttığını göstermektedir. Bu çalışmada, orta yaş ve yaşlı bireylerin internet ve sosyal medyaya yönelik görüşleri incelenmiştir. Çalışmanın evrenini, Ankara’da yaşayan orta yaş ve yaşlı bireyler, örneklemini ise Ankara’da yaşayan orta yaş ve yaşlı 106 birey oluşturmaktadır.
Araştırmaya katılan orta yaş ve yaşlı bireylerin %42,5’i 64 yaş ve altında, %59,4’ü erkek, %50,9’u bekar ve %41,5’i internet kullanmayı bilmektedir. İnterneti kullanmayı bilenlerin %70,5’i araştırma ve bilgi öğrenme, %15,9’u ise e-mail amaçlı internet kullanmakta ve günlük ortalama 98,82 dakika internet, 39,22 dakika sosyal medyayı kullanmaktadır. İnternet kullanmayı bilmeyenlerin %19,4’ü internet kullanmayı öğrenmek istediklerini belirtmiştir. Bireylerin, %27,4’ü sosyal medya kullanımını öğrenmeyi istemekte, %45,3’ü sosyal medyanın bir zaman kaybı olduğunu, %37,7’si ise gereksiz bir iş olduğunu düşünmektedir. Bireylerin %53,8’i arkadaşlarıyla iletişim, %51,9’u eğitim ve %57,5’i eski arkadaşlarıyla iletişim amacıyla interneti kullanmak istediğini belirtmiştir. Eğitim amaçlı interneti kullanmak isteyenler 65 yaş altı grupta %51,1 ve 65 yaş üstü grupta %24,6’dır. İnternette ilgisinin çektiği gruplara katılmak isteyenler 65 yaş altı grupta %40 ve 65 yaş üstü grupta %21,3’tür. Beğendiği resim, video, yazı gibi şeyleri paylaşmak isteyenler 65 yaş altı bireylerde %66,7 iken 65 yaş üstü bireylerde %41’dir. İnternet ve sosyal medya ortamları, orta yaş ve yaşlı bireyler için eğlence, bilgi edinme, zaman geçirme, uğraş edinme gibi birçok fayda sağlayabilir. Bu bireylerin bu ortamları kullanmasını yaygınlaştıracak projelerin hayata geçirilmesi günlük yaşantılarına önemli katkılar sağlayabilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 2 |