BibTex RIS Kaynak Göster

KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 393 - 408, 14.08.2016

Öz

Kişilerin yaşam öykülerini konu edinen sözlü tarih, yaşamakta olan bireylerin bellekleri dahilinde anlattıklarına dayanır. Sözlü tarih, insanların gündelik yaşamından yola çıkarak geçmiş ile ilgili değerlendirmeler yapmayı, zaman içinde meydana gelen değişiklikleri irdelemeyi, bu değişikliklerin toplumsal ve sosyolojik açıdan etkilerinin görülmesini sağlar. Bu çalışmada da, bir müzik eğitimcisi ve akademisyen olarak Cumhuriyet’in eğitimcileri arasında yer alan Prof. Dr. Ali Uçan’ın profesörlüğe kadar uzanan eğitim hayatı ele alınırken, Ali Uçan’ın öğrenim gördüğü eğitim kurumlarının özellikle İvriz Köy Enstitüsü’nün onun gelişimine katkısını ortaya koyabilmek amaçlanmıştır. 

Kaynakça

  • AKBULUT, H. (2007). “Anadolu Aydınlanmasında Atatürk’ün Müzik Devrimi”. İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • ALTUNYA, N. (2005). Köy Enstitüsü Sistemine Toplu Bir Bakış. Ankara: Kelebek Matbaası.
  • ALTUNYA, N. (2007). “Yetmişinci Yılında Köy Eğitmenliği”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • AZİZ, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. (Geliştirilmiş 6. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • BİNBAŞIOĞLU, C. (2007). “Cumhuriyet Dönemi Eğitiminin Düşünsel Temelleri”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • CAUNCE, S. (2001). Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi. (Çev: Bülent Can ve Alper Yalçınkaya). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • ERDEM H. (2007). “Talip Apaydın ve Zeliha Kanalıcı ile Köy Enstitüleri ve Eğitim Üzerine”, Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • ERSOY, R. (2005). “Barak Türkmenleri’nin Sözlü ve Yazılı (Resmi) Tarihlerine Mukayeseli Bir Yaklaşım Denemesi”. Milli Folklor Dergisi. 9(65), 84-93.
  • FIRTINA, B. (2006). Aydınlanma Savaşımı. (İkinci Baskı). İzmir: Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği Yayınları.
  • NEYZİ, L. (2004). Ben Kimim?, (Birinci Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • PEKMEZCİ, H. (2007). “Bireysel ve Toplumsal Sorgulama Bilinci, Aidiyet Duygusu ve Gazili Olmak”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • PORTELİ, A. (2005). “Sözlü Tarihi Farklı Yapan Şey”. (Çev: Kürşat Korkmaz). Milli Folklor Dergisi. 9(68), 222-231.
  • SARI, İ. (2007). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sözlü Tarih Etkinliklerinin Öğrenci Başarı, Beceri ve Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • THOMPSON, P. (1999). Geçmişin Sesi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • TONGUÇ, E. (2007). “Atatürk ve Köy Enstitüleri”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim, Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • UÇAN, A. (2007). "Atatürk ve Müzik Eğitimi”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim, Gazi Üniversitesi Yayınları.
Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 393 - 408, 14.08.2016

Öz

Kaynakça

  • AKBULUT, H. (2007). “Anadolu Aydınlanmasında Atatürk’ün Müzik Devrimi”. İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • ALTUNYA, N. (2005). Köy Enstitüsü Sistemine Toplu Bir Bakış. Ankara: Kelebek Matbaası.
  • ALTUNYA, N. (2007). “Yetmişinci Yılında Köy Eğitmenliği”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • AZİZ, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. (Geliştirilmiş 6. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • BİNBAŞIOĞLU, C. (2007). “Cumhuriyet Dönemi Eğitiminin Düşünsel Temelleri”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • CAUNCE, S. (2001). Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi. (Çev: Bülent Can ve Alper Yalçınkaya). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • ERDEM H. (2007). “Talip Apaydın ve Zeliha Kanalıcı ile Köy Enstitüleri ve Eğitim Üzerine”, Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • ERSOY, R. (2005). “Barak Türkmenleri’nin Sözlü ve Yazılı (Resmi) Tarihlerine Mukayeseli Bir Yaklaşım Denemesi”. Milli Folklor Dergisi. 9(65), 84-93.
  • FIRTINA, B. (2006). Aydınlanma Savaşımı. (İkinci Baskı). İzmir: Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği Yayınları.
  • NEYZİ, L. (2004). Ben Kimim?, (Birinci Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • PEKMEZCİ, H. (2007). “Bireysel ve Toplumsal Sorgulama Bilinci, Aidiyet Duygusu ve Gazili Olmak”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim. Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • PORTELİ, A. (2005). “Sözlü Tarihi Farklı Yapan Şey”. (Çev: Kürşat Korkmaz). Milli Folklor Dergisi. 9(68), 222-231.
  • SARI, İ. (2007). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sözlü Tarih Etkinliklerinin Öğrenci Başarı, Beceri ve Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • THOMPSON, P. (1999). Geçmişin Sesi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • TONGUÇ, E. (2007). “Atatürk ve Köy Enstitüleri”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim, Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • UÇAN, A. (2007). "Atatürk ve Müzik Eğitimi”. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim, Gazi Üniversitesi Yayınları.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adalet Görgülü Aydoğdu

Yayımlanma Tarihi 14 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 21 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Görgülü Aydoğdu, A. (2016). KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(2), 393-408.
AMA Görgülü Aydoğdu A. KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI. TSA. Ağustos 2016;20(2):393-408.
Chicago Görgülü Aydoğdu, Adalet. “KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20, sy. 2 (Ağustos 2016): 393-408.
EndNote Görgülü Aydoğdu A (01 Ağustos 2016) KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20 2 393–408.
IEEE A. Görgülü Aydoğdu, “KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI”, TSA, c. 20, sy. 2, ss. 393–408, 2016.
ISNAD Görgülü Aydoğdu, Adalet. “KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20/2 (Ağustos 2016), 393-408.
JAMA Görgülü Aydoğdu A. KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI. TSA. 2016;20:393–408.
MLA Görgülü Aydoğdu, Adalet. “KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 20, sy. 2, 2016, ss. 393-08.
Vancouver Görgülü Aydoğdu A. KÖY ENSTİTÜLERİNİN TÜRK EĞİTİM HAYATINA KATKISI ÜZERİNE BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI. TSA. 2016;20(2):393-408.