Bu çalışmanın amacı Türkiye’de yayımlanmış Ney metotlarında makam anlatımında yer alan örnek eserlerin form ve makamsal yönden incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırmalardan doküman analizi yöntemi kullanılmış, örneklem ise amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Buna göre Türkiye’de yayımlanmış Ney metotları içerisinden örneklem grubuna Ney metodu seçilirken metodun Ney eğitimcileri tarafından yaygınlıkla kullanılır olması ölçüt olarak alınmıştır. Araştırmanın örneklem grubu bu ölçütle belirlenen üç Ney metodunu içermektedir. Bulgular kendi içerisinde; metotlarda kullanılan örnek eserlerin belirlenmesi, metotlarda yer alan örnek eserlerden ortak ve farklı olanların tespiti, , metotlarda yer alan örnek eserlerin bestecilerinin tespiti, örnek eserlerde kullanılan makamların tespiti, örnek eserlerin form yapılarının belirlenmesi bakımından sınıflandırılmıştır. Araştırma Ney için yazılan metotların ortak ve farklı yönlerinin tespit edilerek değerlendirilmesi ve bu sayede yeni görüşlerle Ney için yapılacak olan bu ve benzeri çalışmalara katkı sağlaması açısından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda; üç Ney metodunun makam ve bu makamlardan seçilen örnek eser bakımından benzer ve farklı yönlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Ney, Ney Eğitimi, Ney Metodu, Makam, Örnek Eser.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 3 |