Çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin çocukların okuma yazmaya hazırlık becerilerini desteklemeye yönelik uygulamalarını belirlemektir. “Çocukların okuma yazmaya hazırlık becerilerini desteklemek amacıyla; sınıfınızda gerçekleştirdiğiniz okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri nelerdir, kullandığınız yöntem ve teknikler nelerdir, sınıf ortamını zenginleştirmek için yaptığınız düzenlemeler nelerdir, çocuklara sunduğunuz okuma yazma materyalleri nelerdir, aileleri evde yapabilecekleri etkinlikler hakkında bilgilendirme yollarınız nelerdir?” sorularına cevap aranmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenlerin uygulamaları araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme soruları aracılığıyla belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu A.B.D.’nin Teksas Eyaleti Denton Şehri’nin okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma sonucunda görüşme yapılan öğretmenlerin çocukların okuma yazmaya hazırlık becerilerini desteklemek için yaptıkları uygulamalar belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınıf içinde uyguladıkları etkinlikler, sınıf ortamını zenginleştirmek için yaptıkları düzenlemeler, çocuklara sundukları materyaller, kullandıkları teknik yöntemler ve aileleri bilgilendirme yollarına yönelik gerçekleştirdikleri uygulamalar belirlenerek kategoriler halinde verilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 1 |