Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 1, 277 - 298, 05.04.2018

Öz

Öğretmen özel alan yeterliği, öğretmenlik
mesleğinin gerektirdiği sorumlulukları etkili bir şekilde yapabilmesi için sahip
olması gereken bilgi, beceri, anlayış ve tutumlar olarak tanımlanabilmektedir.
Öğretmenlerin yeterliklerini bilip geliştirmesi eğitimin kalitesini dolayısıyla
da öğrenci başarısını olumlu etkileyecektir. Bu vesileyle, bu çalışmanın amacı
İngilizce Öğretmeni Özel Alan Yeterliği Ölçeği (İÖÖAYÖ) geliştirmektir. Bu
ölçekle elde edilecek verilerin eğitimi olumlu yönde etkileyeceği
düşünülmektedir. Ayrıca söz konusu verilerin eğitimin planlanmasına da katkısı
olacaktır. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda, İÖÖAYÖ’nin üç
faktör yapılı olduğu saptanmıştır. Cronbach Alpha iç tutarlılık ve güvenirlik
katsayısına göre ölçeğin güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Vieira, A.L.(2011). Preparation of the analysis. Interactive LISREL in Practice. (First Edition). London: Springer.
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 1, 277 - 298, 05.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Vieira, A.L.(2011). Preparation of the analysis. Interactive LISREL in Practice. (First Edition). London: Springer.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Çelik

Gürcü Erdamar

Kevser Çelik

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, S., Erdamar, G., & Çelik, K. (2018). İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(1), 277-298.
AMA Çelik S, Erdamar G, Çelik K. İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Nisan 2018;22(1):277-298.
Chicago Çelik, Süleyman, Gürcü Erdamar, ve Kevser Çelik. “İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22, sy. 1 (Nisan 2018): 277-98.
EndNote Çelik S, Erdamar G, Çelik K (01 Nisan 2018) İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22 1 277–298.
IEEE S. Çelik, G. Erdamar, ve K. Çelik, “İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 22, sy. 1, ss. 277–298, 2018.
ISNAD Çelik, Süleyman vd. “İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22/1 (Nisan 2018), 277-298.
JAMA Çelik S, Erdamar G, Çelik K. İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018;22:277–298.
MLA Çelik, Süleyman vd. “İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 22, sy. 1, 2018, ss. 277-98.
Vancouver Çelik S, Erdamar G, Çelik K. İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018;22(1):277-98.