Öz
Bu çalışmanın
amacı üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerini ortaya koymak ve
zaman yönetiminde düştükleri tuzaklar ve bu tuzaklarla baş etme yollarına
ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, okul türü ve sınıf)
göre değerlendirmektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından
“yakınsayan paralel desen”
kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmının katılımcılarını 2017-2018 öğretim
yılında bir kamu ve bir özel üniversitede öğrenim görmekte olan 275 öğrenci
oluşturmaktadır. Nitel kısmının katılımcılarını 12 si devlet ve 29’u özel
üniversiteden olmak üzere 41 öğrenci oluşturmaktadır. Nicel
verilerinin analizinde aritmetik
ortalama ve standart sapma, t-testi ve ANOVA nitel verilerin analizinde
betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak araştırma kapsamında yer
alan öğrencilerin zaman yönetimi konusunda bireysel çabaları olmakla birlikte
bu çabaların yetersiz kaldığı ve zamanı etkin ve verimli kullanamadıkları ve bu
süreci yönetemedikleri söylenebilir. Zamanı iyi kullanamama nedenleri planlama
yapmadıklarından, sosyal medya ve iletişim araçlarını iyi kullanamadıklarından
arkadaşlarına “hayır” diyemediklerinden, sosyal hayatlarından
kaynaklandığını söyleyebiliriz.
Anahtar Kelimeler:
Zaman Yönetimi, Zaman Tuzakları, Zaman Harcatıcılar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 1 |