Öğrenme nesneleri, belli bir konu çerçevesinde, birbirinden bağımsız bir dosya veya küçük
dosyaların, farklı amaçlar doğrultusunda tekrar ve güncellenerek yeniden
kullanılabilmesi, bir bütünü oluşturmak için birleştirilebilmesi için eğitsel
amaçlı kullanılabilen koleksiyonlardır. Öğrenme nesneleri ile ilgili Türkiye’de
çeşitli araştırmalar yapılmış olmasına rağmen konu hakkında bütünsel bakış
getirebilecek bir araştırmanın yapılmadığı tespit edilmiştir. Bu araştırma ile
2005-2019 yılları arasında Türkiye’de öğrenme nesneleri ve özellikleri hakkında
bilgi veren Türkçe tezler harflerde kodlanarak (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J,
K, L, M) içerik analizi yapılmış ve öğrenme nesnelerinin özelliklerine yönelik
bütüncül bir bakış açısı sunmak amaçlanmıştır. Araştırma sonucu olarak öğrenme
nesnelerinin incelenen 7 özelliği ve tezlerde değinilme durumları; Erişilebilirlik
ve arama özelliğine 11 tezde, tekrar kullanılabilirlik 10 tezde, çeşitlilik,
esneklik 9 tezde, taneli yapıda olması 5 tezde ve düşük maliyet, ekonomiklik
özelliği 4 tezde çalışılmıştır. “Erişilebilirlik ve arama” en fazla çalışılmış
özellik iken, en az çalışılmış özellik “düşük maliyette olması ve ekonomiklik”
’tir. Yine 2011yılında öğrenme nesneleri ile ilgili ( 3 tez) diğer yıllara göre
daha fazla çalışma yapılmıştır.
Learning objects are collections that can be used for
educational purposes in order to reuse and update a file or small files in a
specific subject within the scope of different purposes. Although there are
various studies in Turkey have been found to be associated with learning
objects research can bring a holistic perspective on the subject. Between the
years 2005-2019 with this research gives information about learning objects and
their properties in Turkey, Turkish theses letters in the coded (A, B, C, D, E,
F, G, H, I, J, K, L, M) content The aim of the course is to provide a holistic
perspective on the properties of learning objects. As a result of the research,
7 characteristics of learning objects and their status in the theses;
Accessibility and search feature were studied in 11 theses, reusability in 10
theses, diversity, flexibility in 9 theses, granular structure in 5 theses, and
low cost, cost effectiveness in 4 theses. While lik accessibility and search
”is the most studied feature, the least studied feature is olm low cost and
economy”. Again in 2011, more studies were conducted on learning objects (3
theses) compared to other years.
Learning object Object warehouse Content analysis Learning Management System Scorm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 3 |