Araştırmanın
temel amacı; Genellenebilirlik kuramına göre geometri performans görevlerini
puanlamada öğrencilerin birden fazla puanlayıcı tarafından puanlanmasıyla
oluşturulan desenlerden elde edilen G çalışmaları sonuçlarını incelemektir.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2014- 2015 öğretim yılında Mersin ili
merkez liselerinde öğrenim gören 128 12. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Ayrıca araştırmada öğrencilerin geometri
performans görevlerinin puanlanmasında sekiz puanlayıcı görev almıştır.
Araştırmada puanlayıcıların öğrencileri sekiz görev doğrultusunda puanlamasıyla
oluşturulan (b:o)xgxp ,
(b:o)x(g:p) ve (b:(p:o))xg desenleri (b: öğrenci, g: görev, p:
puanlayıcı, o: okul) için ayrı ayrı G çalışması yapılmıştır. Elde edilen
sonuçlara göre, aynı veri seti üzerinden kurgulanan desenlerde varyans
bileşenlerine ilişkin büyüklükleri, varyans değişimlerinin büyüklük açısından
sıralamadaki yerleri farklılıklar göstermektedir. Bunun yanı sıra söz konusu
desenlerdeki artık varyans değeri de değişmektedir. (b:o)xpxg deseni için
kestirilen artık varyans bileşeni, (b:o)x(g:p)
ve (b:(p:o))xg desenlerine göre oldukça küçük bulunmuştur. Bu bağlamda G
kuramında duruma ilişkin kurgulanan desenin doğruluğunun yapılacak yorumların
güvenirliğini ve geçerliğini etkileyeceği sonucuna ulaşılmıştır. Her bir desen
için elde edilen G ve Phi katsayıları dikkate alındığında; (b:(p:o))xg deseninin varyans bileşenlerini açıklama oranı daha az gibi görünse
de G ve Phi katsayılarının diğer iki desene göre daha yüksek çıktığı sonucuna
ulaşılmıştır.
klasik test kuramı genellenebilirlik kuramı çok yüzeyli desen performans ölçme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3 |