Bu çalışma, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime ilişkin algılarını ve sanal risk algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, tarama modeline dayanan nicel bir araştırmadır. Bu araştırma ilişkisel tarama modeline dayanarak yapılmış betimsel bir çalışmadır. Örneklemini, Ondokuz Mayıs Üniversitesi ve Iğdır Üniversitesi'nde uzaktan eğitim alan öğretmen adayları ve üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. İlk bulguya göre dağılımın, öğretmen adaylarının uzaktan eğitimden çok fazla memnun olamayacaklarını ima eden, sola yatık bir dağılım olduğu bulunmuştur. İkinci olarak, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik cinsiyet yönündeki tutumlarının erkeklerin lehine olduğu bulunmuştur. Üçüncüsü, öğretmen adaylarının sanal risk algısında cinsiyet açısından anlamlı bir fark bulunmadığı, sanal risk algısının cinsiyet değişkeninden bağımsız olduğunu ortaya koymuştur. Dördüncüsü, genel olarak bölümler arasında uzaktan eğitime yönelik tutumlar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Beşinci olarak, öğretmen adaylarının sanal risk algısı alt boyutlarında sanal yozlaşma dışında bölüm açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Altıncı olarak, öğretmen adaylarının daha önce uzaktan eğitim alıp almamaları açısından uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Yedinci olarak, öğretmen adaylarının sanal risk algısı arasında daha önce uzaktan eğitim alıp almamaları açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Son olarak, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ile ilgili en önemli faktörün sanal yozlaşma alt boyutu olduğu bulunmuştur.
This study aims to investigate the perception of teacher candidates toward distance education and their virtual risk perception. This study is a quantitative reseach based on survey model. This research is a descriptive study made with relational scanning models. The population consists of teacher candidates and university students who take distance education in Ondokuz Mayıs University and Iğdır University. Distance education in coronavirus pandemic is not same with previous distance education practices since it was compulsory because of the pandemic. According to first finding, it is found that that the distribution is a little bit negatively skewed distribution implying that teacher candidates might not be so satisfied with the distance education. Secondly, it is found that the attitudes of teacher candidates toward distance education in terms of gender is in favour of males. Thirdly, it is found that no significant differences of the virtual risk perception of teacher candidates in terms of gender indicating that virtual risk perception is independent from gender variable. Fourthly, no significant difference is found among the departments in general in terms of attitudes toward distance education. Fifthly, no significant differences of the sub-dimensions of virtual risk perception of teacher candidates is found in terms of department except for virtual corruption. Sixthly, no significant difference is found among the attitudes of teacher candidates toward distance education in terms of whether they previously took distance education or not. Seventhly, no significant difference is found among virtual risk perception of teacher candidates in terms of whether they previously took distance education or not. Finally, it is found that the most important factor related with the the attitudes of teacher candidates toward distance education is virtual corruption sub-dimension.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3 |