Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2024, Cilt: 28 Sayı: 2, 562 - 574, 21.08.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1374142

Öz

Endüstriyel tasarım eğitiminde “Temel Tasarım” dersinin önemi birçok akademik çalışmada belirtilmiştir. Türkiye’deki endüstriyel tasarım programları incelendiğinde, temel tasarım dersi programların ilk senelerinde yer almaktadır. Bu ders, endüstriyel tasarıma giriş dersi ile birlikte sayısal ağırlıklı eğitim sisteminden gelen öğrencilerin tasarım düşünce ve uygulama yapısı ile tanıştıkları, üniversite eğitimi öncesi alışık oldukları öğrenme ve uygulama sisteminden tasarım eğitim sistemine geçiş sağladıkları bir süreç olarak ele alınmaktadır. Bu süreçte özellikle temel tasarım ilkeleri ile düşünebilme, fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak ifade edebilme ve bilgi ve becerileri kazanımları beklenmektedir. Temel Tasarım dersinin 20. Yüzyılın ilk yarısında sanat ve tasarım disiplinlerini kapsayıcı uygulamalı bir eğitim modeli olarak tanımlanmak ile birlikte, günümüz tasarım eğitiminde tasarım bilgisi, tasarım becerileri ve teknik altyapıyı geliştiren içeriklerden oluşmaktadır. Çalışmanın amacı, temel tasarım dersi kazanımlarının öğrencilere aktarımının irdelenmesi ve öğrencilerin ders çıktıları üzerinden kazanımlarını değerlendirilmesidir. Çalışmada örnek durum olarak Ondokuz Mayıs Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Temel Tasarım dersi öğrencileri ele alınmıştır. Ders içeriğinde yapılan konu sunumları, öğrenci çalışmaları ve değerlendirmeleri çerçevesinde öğrencilerin ders çıktılarını irdelemeleri sağlanarak dersten elde edilen öğrenci kazanımları ölçülmüş, öğrencilerin bu dersten edindikleri kazanımları değerlendirmeleri sağlanmıştır. Araştırma çerçevesinde iki dönemlik ders planına sahip olan Temel Tasarım dersini alan 50 öğrenciye iki aşamalı anket uygulaması yapılmıştır. Ankette öğrencilerin ders öğrenim çıktıları üzerinden en güçlü ve en zayıf çıktıları değerlendirmeleri istenerek önerilerine yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Akbulut, D. (2014). Tasarımda temel etkileşim: Temel tasarım eğitiminde bütünleşik ortak zemin. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(13), 23-40.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Ekmekçioğlu 0000-0003-2772-5784

Yayımlanma Tarihi 21 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2023
Kabul Tarihi 13 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ekmekçioğlu, D. (2024). ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(2), 562-574. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1374142
AMA Ekmekçioğlu D. ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. TSA. Ağustos 2024;28(2):562-574. doi:10.20296/tsadergisi.1374142
Chicago Ekmekçioğlu, Deniz. “ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 2 (Ağustos 2024): 562-74. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1374142.
EndNote Ekmekçioğlu D (01 Ağustos 2024) ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 2 562–574.
IEEE D. Ekmekçioğlu, “ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, TSA, c. 28, sy. 2, ss. 562–574, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1374142.
ISNAD Ekmekçioğlu, Deniz. “ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/2 (Ağustos 2024), 562-574. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1374142.
JAMA Ekmekçioğlu D. ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. TSA. 2024;28:562–574.
MLA Ekmekçioğlu, Deniz. “ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 2, 2024, ss. 562-74, doi:10.20296/tsadergisi.1374142.
Vancouver Ekmekçioğlu D. ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM DERSİ ÖRNEĞİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. TSA. 2024;28(2):562-74.