Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 1, 210 - 228, 09.04.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1496297

Öz

Bu çalışma, ilkokulda çocuğu olan anne babaların çocuklarına yönelik tutumlarının çocuğun davranışlarına yansımasını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın deseni nitel araştırma yönetmelerinden olgu bilimdir. Bu araştırmanın çalışma grubu Türkiye’de Samsun ili Bafra ilçesinde bir ilkokulda çocuğu olan 16 anne babadır. Veriler araştırmacıların oluşturduğu görüşme formuyla toplanarak içerik analiziyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda, anne babaların çocuklarına karşı demokratik ve eşitlikçi tutum, tutarsız ve dengesiz tutum, otoriter ve baskıcı tutum, aşırı hoşgörülü ve serbest tutum ile aşırı koruyucu ve müdahaleci tutum sergiledikleri; anne babaların olumsuz tutumlarının olumlu tutumlardan daha fazla olduğu; anne baba tutumlarından kaynaklı olarak çocuklarda görülen olumlu davranışların sorumluluk, merhamet, saygı ve düzen tertip olarak; olumsuz davranışların ise sinirlilik, şiddet, istediğini yaptırma, ağlama, aşırı duygusallık, alınganlık ve sorumsuzluk olarak belirtildiği ; ailede eğitim seviyesi arttıkça daha hoşgörülü ve demokratik tutum sergilendiği, anne babaların çocuklara kural koymada yetersiz kaldıkları ve tutarsız davrandıkları, sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, B. & Babaoğlan, E. (2023). Öğrencilere verilen ödüllerin etkililiğine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 65, 330-360. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1108858

The Reflection of the Attitudes of Parents with Primary School Children on Their Children's Behaviors

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 1, 210 - 228, 09.04.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1496297

Öz

This study aims to examine the reflection of the attitudes of parents who have children in primary school towards their children on the child's behavior. The design of the research is phenomenology, one of the qualitative research methods. The study group of this research is 16 parents who have children in a primary school in Bafra district of Samsun province in Turkey. The data were collected with the interview form created by the researchers and analyzed with content analysis. As a result of the research, parents exhibited democratic and egalitarian attitudes towards their children, inconsistent and unbalanced attitudes, authoritarian and oppressive attitudes, overly tolerant and liberal attitudes, and overprotective and interventionist attitudes; negative attitudes of parents are more than positive attitudes; The positive behaviors seen in children resulting from parental attitudes are defined as responsibility, compassion, respect and order; Negative behaviors are stated as irritability, violence, getting one's way, crying, excessive emotionality, irritability and irresponsibility; It has been concluded that as the level of education in the family increases, a more tolerant and democratic attitude is displayed, and that parents are inadequate in setting rules for their children and behave inconsistently.

Kaynakça

  • Açıkgöz, B. & Babaoğlan, E. (2023). Öğrencilere verilen ödüllerin etkililiğine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 65, 330-360. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1108858
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çocuk Gelişimi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yildiz Edis 0009-0009-1596-667X

Emine Babaoğlan 0000-0002-1151-191X

Yayımlanma Tarihi 9 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2024
Kabul Tarihi 20 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Edis, Y., & Babaoğlan, E. (2025). İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29(1), 210-228. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1496297
AMA Edis Y, Babaoğlan E. İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi. TSA. Nisan 2025;29(1):210-228. doi:10.20296/tsadergisi.1496297
Chicago Edis, Yildiz, ve Emine Babaoğlan. “İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29, sy. 1 (Nisan 2025): 210-28. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1496297.
EndNote Edis Y, Babaoğlan E (01 Nisan 2025) İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29 1 210–228.
IEEE Y. Edis ve E. Babaoğlan, “İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi”, TSA, c. 29, sy. 1, ss. 210–228, 2025, doi: 10.20296/tsadergisi.1496297.
ISNAD Edis, Yildiz - Babaoğlan, Emine. “İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29/1 (Nisan 2025), 210-228. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1496297.
JAMA Edis Y, Babaoğlan E. İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi. TSA. 2025;29:210–228.
MLA Edis, Yildiz ve Emine Babaoğlan. “İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 29, sy. 1, 2025, ss. 210-28, doi:10.20296/tsadergisi.1496297.
Vancouver Edis Y, Babaoğlan E. İlkokulda Çocuğu Olan Anne Babaların Tutumlarının Çocukların Davranışlarına Yansımasının İncelenmesi. TSA. 2025;29(1):210-28.