Bu araştırmanın amacı, kadın
basketbolcuların sportmenlik davranışlarının belirlenmesidir. Bu amaçla
araştırmaya, Türkiye Kadın Basketbol 1. liginde mücadele eden (yaşları
ortalamaları 20,56 ± 5,18) 48 sporcu ile bölgesel ligdeki (yaşları ortalamaları
17,91 ± 2,46) 48 sporcu olmak üzere toplam 96 kadın basketbolcu katılmıştır.
Araştırma verilerinin elde edilmesinde kişisel bilgi formunun yanı sıra, Çok
Boyutlu Sportmenlik Yönelimi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı
istatistik yapılarak, verilerin homojenliği ve varyansları test edilmiş, ikili
karşılaştırmalarda Independent-Samples t testi, çoklu karşılaştırmalarda
One-Way Anova, farklılığın kaynağının belirlenmesinde ise Tukey testi
kullanılmıştır. Sonuç olarak; kadın basketbolcuların sportmenlik yönelimlerinde
sporculuk tecrübesi, eğitim seviyesi ve yaş gruplarına göre anlamlı
farklılıklar olduğu (p<0,05), lig kategorisinde ise anlamlı değişimler
bulunmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Yaşı küçük, sporculuk tecrübesi az
ve orta derecede eğitim seviyesine sahip kadın basketbolcuların; yaşı büyük,
sporculuk tecrübesi daha çok ve yükseköğretim derecesinde eğitimi olan kadın
basketbolculara göre sportmenlik yönelim değerlerine daha fazla olumlu katkıda
bulundukları söylenilebilir.
The
aim of this research is to determine the sporting behaviors of female
basketball players.For this purpose, research, Turkey Women's Basketball 1 in
the league in that sportsmanship (mean age of 20.56 ± 5.18) 48 athletes with
the regional league in which athletes (mean age 17.91 ± 2.46) participated in a
total of 96 women's basketball, including 48 athletes .In addition to personal
information form, Multidimensional Sports Orientation Scale was used to obtain
the research data.In the research, descriptive statistics were done,
homogeneity and variance of the data were tested, Independent-Samples T test
was used for paired comparisons, One-Way Anova was used for multiple
comparisons, and Tukey test was used for determining the source of
difference.As a result; There were no significant differences in sports
category in terms of sporting experience, education level and age groups (p
<0,05) and no significant changes in league category (p> 0,05). Female
basketball players with a small age, low sports experience and moderate level
of education; According to female basketball players with higher education
level and higher education level, it can be said that they make more positive
contribution to sportsmanship orientation values.
Female basketball player sportsmanship sportspersonship orientation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.