Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, , 220 - 223, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.483819

Öz

Kaynakça

  • Acar E. (2015) Kamu ve özel spor merkezlerine devam eden üyelerin hizmet kalitesine yönelik algı ve beklenti düzeylerinin karşılaştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Kütahya (Danışman: Halil Bişgin).Aksoy R., Koçoğlu C.M. (2012) Hizmet kalitesinin servperf yöntemi ile ölçülmesi: otobüs işletmeleri üzerine bir uygulama. Akademik Bakış Dergisi, 2012, 29, 6-7.Ay O. (2013) Parklarda bulunan egzersiz alanlarını kullanmanın yararları ve zararları burdur il merkezi çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.Bektaş F. (2010) Kaçkar havzası trekking parkurlarının spor turizmi bakımından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Doktora Tezi, Ankara.Bıyıklı, H. (2007) Sağlık İşletmelerinin Kurumsal Birleşmelerinin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi. G.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.Brady MK., Cronin JJ. (2000) Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchical approach. Journal of Marketing, 2001, 65, 34-49.Bütün H. (2001) Hizmet işletmelerinde kalitenin önemi ve servqual tekniği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1(2): 47-59. Chelladurai P., Chang K. (2000) Targets and standarts of quality in sport services. Sport Management Review, 3(1):1-22.Eroğlu E. (2004). Yükseköğretimde hizmet kalitesi. (1. Basım). Ankara: Nobel Basımevi.Gürbüz B., Koçak S. (2005) Lam ETC. Hizmet kalitesi değerlendirme ölçeğinin Türkçe versiyonunun güvenirliği ve geçerliği. Eğitim ve Bilim, 2005, 30(138):70-77. Kılıç B., Eleren A. (2009). Turizm sektöründe hizmet kalitesi ölçümü üzerine bir literatür araştırması. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 91-118.Kutanis ÖR. Çakal M. (2015) Spor işletmelerinde çalışanlar işkolik mi? İstanbul örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi, Vizyoner Dergisi. 6(12):20-26.Lam ETC. (2000) Service quality assessment scale (sqas): an ınstrument for evaluating service quality of health- fitness clubsDoctoral Dissetation. University of Houston, Texas.Öztürk M.A. (2014) İzmir ve Manisa illerinde rekreasyonel faaliyet gösteren özel spor işletmelerinin hizmet kalitesi açısından incelenmesi ve karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara (Danışman:Kadir Gökdemir).Ramazanoğlu F. Öcalan M. (2005) Spor işletmelerinde işletmecilik ve personel yönetimi anlayışı. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 36-40.Sevimli S. (2006) Hizmet sektöründe kalite ve hizmet kalitesi ölçümü üzerine bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uçan, Y. (2007). Spor-fitness merkezlerinin algılanan hizmet kalitesi ölçeğinin geliştirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Üzüm H, Yeşildağ B, Karlı Ü, Ünlü H, Parlar Fm, Çokpartal C, Tekin N. (2016) Kamu ve Özel Spor Merkezleri Müşterilerinin Hizmet Kalitesi Algılarının İncelenmesi, Aibü Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3): 167-180.Varinli, İ. (2012). Marketlerde pazarlama yönetimi. (4. Basım). Ankara: Detay Yayıncılık.

Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example)

Yıl 2018, , 220 - 223, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.483819

Öz

This is a descriptive research study, which was
conducted to evaluate the perceptions and expectations of the members of sports
centers concerning the service quality in the private or public sports centers.
The universe of the study is comprised of individuals, who were members of
private or public sports centers within the borders of Konya province. The
sample group is comprised of 365 individuals from private and 371 individuals
from public sports centers. Service Quality Assessment Scale was used as the
data collection tool, which was developed by Lam (2000) and adapted into
Turkish by Gürbüz et al. (2005). The data obtained from the scales were coded
into computer environment, and statistical analyses were conducted via SPSS
22.00 program.  As the conclusion, it was observed that the service
quality perceptions of the research group concerning both private and public
sports centers were negative. It was also determined that the service quality
scores were negative in all of the subdimensions. In the comparison of the both
types of the centers, it was determined that the service quality scores
perceived in the private sports centers were higher.

Kaynakça

  • Acar E. (2015) Kamu ve özel spor merkezlerine devam eden üyelerin hizmet kalitesine yönelik algı ve beklenti düzeylerinin karşılaştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Kütahya (Danışman: Halil Bişgin).Aksoy R., Koçoğlu C.M. (2012) Hizmet kalitesinin servperf yöntemi ile ölçülmesi: otobüs işletmeleri üzerine bir uygulama. Akademik Bakış Dergisi, 2012, 29, 6-7.Ay O. (2013) Parklarda bulunan egzersiz alanlarını kullanmanın yararları ve zararları burdur il merkezi çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.Bektaş F. (2010) Kaçkar havzası trekking parkurlarının spor turizmi bakımından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Doktora Tezi, Ankara.Bıyıklı, H. (2007) Sağlık İşletmelerinin Kurumsal Birleşmelerinin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi. G.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.Brady MK., Cronin JJ. (2000) Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchical approach. Journal of Marketing, 2001, 65, 34-49.Bütün H. (2001) Hizmet işletmelerinde kalitenin önemi ve servqual tekniği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1(2): 47-59. Chelladurai P., Chang K. (2000) Targets and standarts of quality in sport services. Sport Management Review, 3(1):1-22.Eroğlu E. (2004). Yükseköğretimde hizmet kalitesi. (1. Basım). Ankara: Nobel Basımevi.Gürbüz B., Koçak S. (2005) Lam ETC. Hizmet kalitesi değerlendirme ölçeğinin Türkçe versiyonunun güvenirliği ve geçerliği. Eğitim ve Bilim, 2005, 30(138):70-77. Kılıç B., Eleren A. (2009). Turizm sektöründe hizmet kalitesi ölçümü üzerine bir literatür araştırması. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 91-118.Kutanis ÖR. Çakal M. (2015) Spor işletmelerinde çalışanlar işkolik mi? İstanbul örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi, Vizyoner Dergisi. 6(12):20-26.Lam ETC. (2000) Service quality assessment scale (sqas): an ınstrument for evaluating service quality of health- fitness clubsDoctoral Dissetation. University of Houston, Texas.Öztürk M.A. (2014) İzmir ve Manisa illerinde rekreasyonel faaliyet gösteren özel spor işletmelerinin hizmet kalitesi açısından incelenmesi ve karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara (Danışman:Kadir Gökdemir).Ramazanoğlu F. Öcalan M. (2005) Spor işletmelerinde işletmecilik ve personel yönetimi anlayışı. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 36-40.Sevimli S. (2006) Hizmet sektöründe kalite ve hizmet kalitesi ölçümü üzerine bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uçan, Y. (2007). Spor-fitness merkezlerinin algılanan hizmet kalitesi ölçeğinin geliştirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Üzüm H, Yeşildağ B, Karlı Ü, Ünlü H, Parlar Fm, Çokpartal C, Tekin N. (2016) Kamu ve Özel Spor Merkezleri Müşterilerinin Hizmet Kalitesi Algılarının İncelenmesi, Aibü Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3): 167-180.Varinli, İ. (2012). Marketlerde pazarlama yönetimi. (4. Basım). Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Selçuk Buğdaycı

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 7 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Buğdaycı, S. (2018). Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example). Turkish Journal of Sport and Exercise, 20(3), 220-223. https://doi.org/10.15314/tsed.483819
AMA Buğdaycı S. Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example). Turk J Sport Exe. Aralık 2018;20(3):220-223. doi:10.15314/tsed.483819
Chicago Buğdaycı, Selçuk. “Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example)”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20, sy. 3 (Aralık 2018): 220-23. https://doi.org/10.15314/tsed.483819.
EndNote Buğdaycı S (01 Aralık 2018) Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example). Turkish Journal of Sport and Exercise 20 3 220–223.
IEEE S. Buğdaycı, “Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example)”, Turk J Sport Exe, c. 20, sy. 3, ss. 220–223, 2018, doi: 10.15314/tsed.483819.
ISNAD Buğdaycı, Selçuk. “Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example)”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20/3 (Aralık 2018), 220-223. https://doi.org/10.15314/tsed.483819.
JAMA Buğdaycı S. Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example). Turk J Sport Exe. 2018;20:220–223.
MLA Buğdaycı, Selçuk. “Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example)”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 20, sy. 3, 2018, ss. 220-3, doi:10.15314/tsed.483819.
Vancouver Buğdaycı S. Examination of the Service Quality Perception in Private and Public Sports Centers (Konya Example). Turk J Sport Exe. 2018;20(3):220-3.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.