Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 3, 415 - 421, 10.01.2020

Öz

Kaynakça

  • REFERENCES1. Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361.2. Akyüz, H., ve Türkmen, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi: Bartın üniversitesi örneği. International Journal Of Science Culture And Sport (IntJSCS), 4(SI 1), 340-357.3. Annu, S., ve Sunita, M. (2013). Impact of extracurricular activities on students in private school of lucknow district, International Journal of Humanities and Social Science Invention, 2(6), 2319-7714.4. Aracı, H.(1999). Öğretmen ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, 2. Baskı, s. 13, Ankara. 5. Aypay, A., Aypay, A., ve Demirhan, G. (2009). Öğrencilerin üniversiteye sosyal uyumu bir üniversite örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 46-64.6. Balcı, V., ve İlhan, A. (2006). Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 11-18.7. Berry D. (1991). Managing service results. Instrument Society of America Research Triangle Park, NC.8. Binbaşıoğlu, C., (1995). Eğitim Psikolojisi, Yargıcı Matbaası,7, Ankara.9. Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük etiği ve ilkeleri, Gazi kitapevi.10. Durakan, E., Can, S., ve Gök, A. (2007). Bir rekreasyon faaliyeti olarak üniversitelerarası müsabakalara katılan sporcu öğrencilerin liderlik davranışlarının (anlayış gösterme boyutunda) karşılaştırılması. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 2(1), 23-30.11. Erçevik, B., ve Önal, F. (2011). Üniversite kampüs sistemlerinde sosyal mekan kullanımları. Megaron 6(3), 151-161.12. Erkal M, Güven, Ö ve Ayan, D. (1998).Sosyolojik Açıdan Spor, Der yayınları, 3. Baskı, İstanbul.13. Ertek, G. (2012). Üniversite öğrencileri için motivasyon yöntemleri, 10.10.2019 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/235685985 adresinden erişildi.14. Güçlü, S.(2005). Kurumlara Sosyolojik Bakış, Birey Yayıncılık, İstanbul.15. İnal A.N., (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.16. Kılıç, M., ve Şener, G. (2013). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımlarındaki sosyolojik etkenler ve yapısal kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 220-227.17. Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. ESSAI, 9, 84-87.18. Oliver RL. (1980). A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions. Journal of Marketing Research. 17:460-469.19. Özkan, S., ve Yılmaz, E. (2010). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları (bandırma örneği). Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(13), 153-171.20. Saygılı, G., Atay, E., Eraslan, M., ve Hekim, M. (2015). Düzenli olarak spor yapan ve yapmayan öğrencilerin kişilik özellikleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 161-170.21. Yağmur, Y., ve İçigen, T., E. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme süreci ve rekreasyon faaliyetlerinin incelenmesi üzerine bir çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), 227-242.22. Yetim, A.(2005). Sosyoloji ve Spor. Ankara: Morpa Yayınları.23. Yıldırım, N. (2010). The views of students and education staff about social activities intended for students who receive education in rural areas and evaluation of the students in terms of self-esteem. Elementary Education Online, 9(3), 1080-1091.

Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 3, 415 - 421, 10.01.2020

Öz

ABSTRACT



Research
was carried out for the purpose of determination of satisfaction of university
students from social and sportive activities provided by their universities.



Research
is a survey screening type of research. Universe of the research is central
campus of Mehmet Akif Ersoy University of Burdur and its population is 800
students who were selected randomly and who study at different units located in
this campus.



In this
study, data were acquired by survey method. A purpose-oriented survey was
developed. Understandability, validness of the scope and reliability of the
survey were established. Cronbach’s Alpha Reliability Coefficient of the survey
was found to be 0,89.



Survey
was applied to sample group by making one on one interviews with random
sampling method. Survey was answered by 800 students in total, being 424 women
and 376 men. Frequency (%), Crosstabs and Chi Square (χ
2) tests were
made as statistical procedure. 0,05 was accepted as confidence interval in
determination of differences between variables.



As a result of obtained data; we can
suggest that participants were mainly satisfied from social and sportive
activities provided in the university environment within the scope of the
research, however, women were more satisfied in social activities compared to
men and men were more satisfied in sportive activities compared to women.



Key words: Student,
Social, Sportive, Activity, Satisfaction

Kaynakça

  • REFERENCES1. Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361.2. Akyüz, H., ve Türkmen, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi: Bartın üniversitesi örneği. International Journal Of Science Culture And Sport (IntJSCS), 4(SI 1), 340-357.3. Annu, S., ve Sunita, M. (2013). Impact of extracurricular activities on students in private school of lucknow district, International Journal of Humanities and Social Science Invention, 2(6), 2319-7714.4. Aracı, H.(1999). Öğretmen ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, 2. Baskı, s. 13, Ankara. 5. Aypay, A., Aypay, A., ve Demirhan, G. (2009). Öğrencilerin üniversiteye sosyal uyumu bir üniversite örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 46-64.6. Balcı, V., ve İlhan, A. (2006). Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 11-18.7. Berry D. (1991). Managing service results. Instrument Society of America Research Triangle Park, NC.8. Binbaşıoğlu, C., (1995). Eğitim Psikolojisi, Yargıcı Matbaası,7, Ankara.9. Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük etiği ve ilkeleri, Gazi kitapevi.10. Durakan, E., Can, S., ve Gök, A. (2007). Bir rekreasyon faaliyeti olarak üniversitelerarası müsabakalara katılan sporcu öğrencilerin liderlik davranışlarının (anlayış gösterme boyutunda) karşılaştırılması. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 2(1), 23-30.11. Erçevik, B., ve Önal, F. (2011). Üniversite kampüs sistemlerinde sosyal mekan kullanımları. Megaron 6(3), 151-161.12. Erkal M, Güven, Ö ve Ayan, D. (1998).Sosyolojik Açıdan Spor, Der yayınları, 3. Baskı, İstanbul.13. Ertek, G. (2012). Üniversite öğrencileri için motivasyon yöntemleri, 10.10.2019 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/235685985 adresinden erişildi.14. Güçlü, S.(2005). Kurumlara Sosyolojik Bakış, Birey Yayıncılık, İstanbul.15. İnal A.N., (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.16. Kılıç, M., ve Şener, G. (2013). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımlarındaki sosyolojik etkenler ve yapısal kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 220-227.17. Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. ESSAI, 9, 84-87.18. Oliver RL. (1980). A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions. Journal of Marketing Research. 17:460-469.19. Özkan, S., ve Yılmaz, E. (2010). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları (bandırma örneği). Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(13), 153-171.20. Saygılı, G., Atay, E., Eraslan, M., ve Hekim, M. (2015). Düzenli olarak spor yapan ve yapmayan öğrencilerin kişilik özellikleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 161-170.21. Yağmur, Y., ve İçigen, T., E. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme süreci ve rekreasyon faaliyetlerinin incelenmesi üzerine bir çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), 227-242.22. Yetim, A.(2005). Sosyoloji ve Spor. Ankara: Morpa Yayınları.23. Yıldırım, N. (2010). The views of students and education staff about social activities intended for students who receive education in rural areas and evaluation of the students in terms of self-esteem. Elementary Education Online, 9(3), 1080-1091.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Şirin Pepe Bu kişi benim 0000-0001-6062-8172

Kadir Pepe 0000-0002-3207-6726

Hamdi Pepe 0000-0003-0525-9882

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2020
Kabul Tarihi 26 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Pepe, Ş., Pepe, K., & Pepe, H. (2020). Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment. Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(3), 415-421. https://doi.org/10.15314/tsed.634667
AMA Pepe Ş, Pepe K, Pepe H. Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment. Turk J Sport Exe. Ocak 2020;21(3):415-421. doi:10.15314/tsed.634667
Chicago Pepe, Şirin, Kadir Pepe, ve Hamdi Pepe. “Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21, sy. 3 (Ocak 2020): 415-21. https://doi.org/10.15314/tsed.634667.
EndNote Pepe Ş, Pepe K, Pepe H (01 Ocak 2020) Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment. Turkish Journal of Sport and Exercise 21 3 415–421.
IEEE Ş. Pepe, K. Pepe, ve H. Pepe, “Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment”, Turk J Sport Exe, c. 21, sy. 3, ss. 415–421, 2020, doi: 10.15314/tsed.634667.
ISNAD Pepe, Şirin vd. “Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21/3 (Ocak 2020), 415-421. https://doi.org/10.15314/tsed.634667.
JAMA Pepe Ş, Pepe K, Pepe H. Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment. Turk J Sport Exe. 2020;21:415–421.
MLA Pepe, Şirin vd. “Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 21, sy. 3, 2020, ss. 415-21, doi:10.15314/tsed.634667.
Vancouver Pepe Ş, Pepe K, Pepe H. Investigation of the Satisfaction Levels of University Students from Social and Sports Activities Provided in the University Environment. Turk J Sport Exe. 2020;21(3):415-21.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.