Öğrenci öğrenme stillerinin çeşitliliğinin yanısıra öğrenmenin yapılandırmacı doğasının artan tanınırlığı ile birlikte öğretmenlerin farklı öğretim stilleri kullanma ihtiyacı vurgulanır iken öğretmenlerin çeşitli öğretim stillerini ve algılaması hakkında çok az şey bilinmektedir. Buna paralel olarak antrenörlerin öğretim stilleri kullanması ve algılaması hakkında çok daha az çalışmanın olduğu görülmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada antrenörlerin ve beden eğitimi öğretmenlerinin öğretim stillerini kullanma düzeyleri ve stillere ilişkin değer algılarının, grup, cinsiyet, yaş, eğitim durumları değişkenlerine göre karşılaştırarak incelenmiştir. Edirne merkezde MEM’de çalışan 90 öğretmen ile GSİM’de çalışan 39 antrenör olmak üzere toplam 129 katılımcı, kolayda örneklem yöntemi ile seçilmiş ve gönüllük ilkesine göre katılmışlardır. Bulgulara göre en çok değer verilen stiller, komut ve alıştırma, en az değer verilen stiller ise kendi kendine öğretme ve öğrencinin başlatması olarak sıralanmıştır. En çok kullanılan stiller komut ve alıştırma, en az kullanılan stiller ise kendi kendine öğretme ve öğrencinin başlatması olarak sıralandığı görülmektedir. Stillerin öğrencilere “Eğlenme”, “Öğrenme” ve “Motivasyon” sağlama boyutlarında; motivasyon açısından komut, alıştırma ve eşli çalışma, öğrenme açısından komut, alıştırma ve katılım, eğlence açısından komut, alıştırma ve katılım stillerine en fazla değer verildiği görülmektedir. Bulgular grup, cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre stillere ilişkin değer algıları ve kullandıkları öğretim stilleri ortalama puanlarının karşılaştırılması sonuçlarında anlamlı değişikler olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, en çok kullanılan ve değer verilen stiller olarak komut ve alıştırma stillerinin seçilmesi, öğretmen ve antrenörün öğrenciler üzerinde kontrolün daha fazla arttırma istekleri, bu stillere yönelten temel sebep olarak görülebilir. Bu nedenle beden eğitimi öğretmenliği ve antrenörlük programında öğrenimlerini sürdüren öğretmen ve antrenör adaylarının öğrenim süreleri boyunca aldıkları farklı derslerde uygulama imkanı bulmaları için fırsatlar verilerek, diğer öğretim stillerinin stratejik kullanım alanlarının keşfetmeleri sağlanarak, deneyim kazanmaları ve mesleki gelişim programlarının bu doğrultuda hazırlanması önerilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makeleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 12 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 3 |