In this study, it is aimed to contribute to the determination of the most appropriate spatial dimensions by comparing the dimensions of the indoor and outdoor playgrounds in private kindergartens and public kindergartens in Malatya. In this study, document analysis method was used. When the research findings are examined, it is seen that although there are not specifically multi-purpose halls in public schools other than classrooms, the playgrounds of public kindergartens have large areas where students can engage in activities comfortably compared to private institutions. Again, it has been found that public kindergartens have larger areas in indoor playgrounds compared to private kindergartens regarding quotas, in terms of quota based area measurements.In future research, applying motor skill tests to children studying in public kindergartens and private kindergartens, which have two different service standards, will provide detailed and targeted answers about field competencies from the results achieved.
outdoor playground indoor playground preschool education motor development physical activity.
Bu çalışmada Malatya ilindeki özel anaokulları ve devlet anaokullarında bulunan açık ve kapalı oyun alanlarının ölçülerini karşılaştırarak en uygun mekansal ölçülerin belirlenmesine katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde devlet okullarında derslik harici spesifik olarak çok amaçlı salonlar bulunmamakla birlikte, devlet anaokullarının sahip olduğu oyun bahçeleri, özel kurumlara göre öğrencinin rahat aktivitede bulunabileceği geniş alan ölçülerine sahip olduğu görülmektedir. Yine devlet anaokullarının, özel anaokullara göre kapalı oyun alanlarında, alan ölçüleri ile ilgili olarak özel okullar kadar kurallar dahilindeki ölçülerden kontenjana göre daha geniş ölçülerde alanlara sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Gelecekteki araştırmalarda, iki farklı hizmet standardına sahip olan devlet anaokulları ve özel anaokullarında öğrenim gören çocuklara motor beceri testleri uygulanması, ulaşılan sonuçlardan alan yeterlilikleri ile ilgili ayrıntılı ve hedefe yönelik cevaplar alınabilmesini sağlayacaktır.
kapalı oyun alanı okul öncesi eğitim motor gelişim fiziksel aktivite.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makeleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 2 |