Teknolojinin gelişimi ve ilerlemesi ile birlikte eğitimde yeni fırsatlar, verimli ve etkili ortamlar oluşmakta, özellikle İnternet aracılığıyla öğrencilere bilgisayarları, akıllı telefonları veya mobil cihazları aracılığıyla sunulan teknolojinin eğitimdeki rolü giderek hız kazanmaktadır. Teknolojinin sunduğu fırsatlar ile, öğrencilerin öğrenme ihtiyaç, tercih ve biçimlerine göre farklılaştırılmış öğrenme etkinlikleri sunabilmekte, öğrenciler ise teknolojik araçlarını istedikleri yönde uygulama ve içerikle kişiselleştirerek, öğrenme tercihleri doğrultusunda bu sürece katılabilmektedirler. Bu araştırma ile, Türkiye’deki eğitim gören beden eğitimi öğretmen adaylarının mobil öğrenme araçlarını kabul ve mobil öğrenme tutumları incelenmek istenildiğinden, seçkisiz tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; Beden eğitimi öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutum seviyeleri, mobil araçları kabul seviyelerine oranla görece olarak daha yüksek görülmektedir. Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum’un alt faktörlerinden motivasyon ve memnuniyet değişkenlerinin birbirleri ile yüksek seviyede korelasyona sahip olduğu görülmüştür. Öte yandan, Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul seviyelerini genel olarak en çok Mobil Araç Kullanımına İsteklilik değişkeninin etkilediği söylenebilir. Genel olarak öğrenciler eğitim ortamlarında mobil öğrenmeyi olumlu algılamaktadırlar. Bu bağlamda mobil araçlarının eğitim kurumlarının da desteğiyle beden eğitimi öğretmen adaylarını motive edici, ilgi çekici ve kullanım kolaylığı sunması, ayrıca öğrenmeyi desteklemesi, zaman ve mekân bağımsızlığı gibi avantajları nedeniyle öğrenme-öğretme süreçlerine dahil edilmesi mümkündür..
The development and advancement of technology, new opportunities, and effective environments are being created in education, and the role of technology in education, delivered to students through computers, smartphones, or mobile devices, mainly through the Internet, is gaining momentum. With the opportunities provided by technology, students can offer differentiated learning activities according to their learning needs, preferences, and styles. In contrast, students can personalize their technological tools with the application and content they want and participate in this process in line with their learning preferences. The purpose of this study was to examine the acceptance of mobile learning tools and mobile learning attitudes of physical education teacher candidates in Turkey. A random stratified sampling method was used. According to the findings of the research; Physical education teacher candidates' attitude levels towards mobile learning are seen to be relatively higher than their acceptance levels of mobile devices. It has been observed that motivation and satisfaction variables, which are sub-factors of Attitude Towards Mobile Learning, have a high level of correlation with each other. On the other hand, it can be said that the willingness to use mobile devices mostly affects the acceptance of mobile learning tools. In general, students perceive mobile learning positively in educational environments. In this context, with the support of educational institutions, it is possible to include mobile devices in learning-teaching processes because of their advantages such as motivating, interesting and easy-to-use physical education teacher candidates, as well as supporting learning and being independent of time and space.
Physical education Pre-service teachers Mobile learning Technology. Beden eğitimi Öğretmen adayları Mobil öğrenme Teknoloji
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makeleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 1 |