This study aims to evaluate the physical education/sports education courses, content, and practices in the curricula of Civil Defense and Firefighting associate degree programs in Turkiye. Within the scope of the study, the Bologna course packages of 42 associate degree programs between 2022-2023 were examined in detail using document analysis method. According to the findings, it was determined that 14.3% (6 programs) did not include physical education courses, and 40.5% (17 programs) did not have course content for occupational physical fitness. In addition, 52.3% of the lecturers teaching the course did not have a degree in physical education and sports. The findings reveal important problems considering the requirement of high physical fitness in firefighting profession. The research emphasizes that the deficiencies in the physical education course content should be updated to meet the requirements of the firefighting profession and should be made compulsory. The results of the study clearly indicate that Civil Defense and Firefighting programs should focus on physical fitness-based education to train qualified personnel. In this context, it is recommended to adopt a special curriculum under the name of "Occupational Physical Fitness" course and it is emphasized that this course should include the objectives of achieving high physical capacity and fitness by focusing on the basic skills of the firefighting profession. Consideration of these recommendations may contribute to the creation of a strong and appropriate educational infrastructure in the firefighting profession.
Firefighting training Physical education curriculum Occupational physical fitness Civil Defense and firefighting
Bu araştırma, Türkiye'deki Sivil Savunma ve İtfaiyecilik önlisans programı müfredatlarında yer alan beden eğitimi/spor eğitimi derslerini, içeriğini ve uygulamalarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında 42 önlisans programının 2022-2023 yılları arasındaki Bologna ders paketleri doküman analizi yöntemi kullanılarak detaylı bir şekilde incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre %14,3'ünde (6 program) beden eğitimi dersinin yer almadığı, %40,5'inde (17 program) ise mesleki fiziksel uygunluğa yönelik ders içeriği bulunmadığı belirlenmiştir. Ayrıca, dersi veren öğretim elemanlarının %52,3’ü beden eğitimi ve spor alanı mezuniyetine sahip değildir. Bulgular, itfaiyecilik mesleğinde yüksek fiziksel uygunluk gerekliliği göz önüne alındığında önemli sorunları ortaya koymaktadır. Araştırma, beden eğitimi dersi içeriğindeki eksikliklerin, itfaiyecilik mesleğinin gereksinimlerini karşılayacak şekilde güncellenerek zorunlu hale getirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Araştırmanın sonuçları, sivil savunma ve itfaiyecilik programlarının, nitelikli personel yetiştirmek adına fiziksel uygunluk temelli bir eğitime odaklanması gerektiğini açıkça ortaya koymaktadır. Bu bağlamda, "Mesleki Fiziksel Uygunluk" dersi adı altında özel bir müfredatın benimsenmesi önerilmekte ve bu dersin, itfaiyecilik mesleğinin temel becerilerine odaklanarak yüksek fiziksel kapasite ve uygunluğa ulaşma hedeflerini içermesi gerektiği vurgulanmaktadır. Bu önerilerin dikkate alınması, itfaiyecilik mesleğinde güçlü ve uygun bir eğitim altyapısının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
İtfaiyecilik eğitimi Beden eğitimi müfredatı Mesleki fiziksel uygunluk Sivil savunma ve itfaiyecilik
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun, Fiziksel Uygunluk, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Makeleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 1 |