Bu araştırmanın genel amacı kreş ve gündüz bakımevlerinde çalışan çocuk bakıcılarının özel gereksinimli bireylere ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu kapsamda araştırmada nitel araştırma yaklaşımı temel alınarak durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan ve üç ayrı alan uzmanından uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Görüşmeler katılımcılar ile yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Bolu ili merkez ilçesinde üç ayrı bağımsız kreş ve gündüz bakımevlerinde çalışmakta olan 10 çocuk bakıcısı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında toplanan veriler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda görüşler temelde beş temaya ayrılmıştır. Bu temalar olumlu düşünceler, olumsuz düşünceler, destek sağlanması, program yeterliliği ve iş birliği gerekliliği şeklindedir. Araştırma bulgularına bakıldığında çocuk bakıcılarının özel gereksinimli çocuklar, kurumlar, aileleri, kaynak/materyal temini, etkinlik çeşidi ve sayısı, bilgilendirme ve danışma, alan uzmanı ve programlar hakkında olumlu ve olumsuz görüşlerinin olduğu ve bu konularda ihtiyaçlarının da olduğu görülmüştür. Araştırma sonucu doğrultusunda çocuk bakıcılarının özel gereksinimli çocuklar ile ilgili olumlu ve olumsuz görüşleri olmak ile birlikte onlar ile çalışırken desteğe ihtiyaç duydukları bilgisine ulaşılmaktadır. Araştırma bulguları ve sonuçlarından yola çıkılarak gelecek araştırmalar için, bu araştırmada yer verilen olumsuz görüşlerin ve ihtiyaçların giderilmesine yönelik çalışmalar yürütülmesi ile, bu konuda daha geniş çalışma grupları ile daha fazla sayıda araştırma yapılarak sonuçların sınanması önerilebilir.
Anahtar kelimeler: Kreş ve gündüz bakımevi, özel gereksinimli bireyler, çocuk bakıcısı
kreş ve gündüz bakımevi özel gereksinimli bireyler çocuk bakıcısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |