Üniversite öğrencileri alkol ve madde kullanımı açısından riskli yaş grubunda yer almaktadırlar. Bu bakımdan üniversite öğrencilerini alkol ve madde kullanımına yönelten biyo-psikososyal koşulların araştırma verileriyle izlenmesi gereklidir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin alkol ve madde kullanım riskleri çeşitli sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmiştir. İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen çalışmaya, iki farklı kentte yer alan devlet üniversitelerinde öğrenimine devam eden ve seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiş 790 lisans öğrencisi katılmıştır. Araştırmada Kişisel bilgi formunun yanı sıra Riskli Davranışlar Ölçeğinin alkol ve madde kullanımı alt boyutları kullanılmıştır. Verilerin analizinde, parametrik testlerden Bağımsız Örneklem t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi ve parametrik olmayan testlerden de Kruskal Wallis H ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Öğrencilerin cinsiyetlerinin, fakültelerinin, barınma biçimlerinin, anne babalarının medeni durumunun, anne baba tutumlarının, aylık bireysel harcama miktarlarının, ailelerinde bağımlılık tedavisi alan birinin olup olmadığının, daha önce psikiyatrik yardım alıp almama durumlarının, bağımlılık ile ilgili herhangi bir eğitim alıp almamalarının, alkol ve madde kullanım riskinde etkili olan demografik değişkenler oldukları gözlenmiştir. Araştırma bulgularının gençlere ve ailelere yönelik bağımlılığı önleyici müdahaleleri gerçekleştirirken göz önünde bulundurulması işlevsel olabilir. Üniversite öğrencilerinin alkol ve madde kullanım risklerinin farklı örneklemlerle ve farklı değişkenlerle ele alınmasında yarar vardır.
Alkol ve Madde Kullanım Riski Gençler Üniversite Öğrencileri Sosyal Hizmet Uygulamaları
University students are in the risky age group in terms of alcohol and substance use. For this reason, bio-psychosocial conditions that lead university students to use alcohol and drugs should be monitored with research data. This study examines university students' alcohol and substance use risks in terms of various socio-demographic variables. The study was carried out with a relational screening model, and 790 bachelor students who were studying at state universities in two different cities and selected through random sampling participated in the study. In the research, alcohol and substance use sub-dimensions of the Risky Behaviors Scale were used in addition to the Personal Information Form. In the analysis of the data, Independent Sample t-Test and One-Way Analysis of Variance were used among the parametric tests. Among the non-parametric tests, Kruskal Wallis H and Mann Whitney U tests were used. The following variables were found to be effective in alcohol and substance use risk: gender, faculty, accommodation type, marital status of parents, parental attitudes, monthly individual expenditure amounts, whether there is anyone in the family receiving addiction treatment, whether or not to have received psychiatric help before, addiction whether or not to receive any training related to. It may be helpful to consider research findings when conducting addiction prevention interventions for young people and families. Also, it is useful to consider the alcohol and substance use risks of university students with different samples and different variables.
Alcohol and Substance Use Risk Youth University Students Social Work Practices
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 32 Sayı: 3 |