Genel olarak sağlık turizmi, bireylerin sağlık hizmeti almak amacıyla yaptıkları seyahatler anlamına gelmektedir. Tarih öncesi çağlardan bu yana insanların temel ihtiyaçları arasında sağlık hizmetlerine erişim bulunmaktadır. Günümüzde ise teknolojik gelişimler, iletişim ve ulaşımdaki imkanların artması ile insanlar yaşam sürelerini uzatmak ve yaşam kalitelerini iyileştirmek istemektedirler. Uzun bekleme süreleri, tıbbi tedavilerde yüksek maliyetler ve kaliteli sağlık hizmetine erişim isteği gibi nedenlerle sağlık turizmine yönelim artmaktadır. Sağlık turizminin pazarlanmasında ise internet büyük pay sahibidir.
Bu çalışmamızda T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından sağlık turizmi yapabilmeleri için yetkilendirilmiş sağlık tesisleri içerisinden Aydın ilinde yer alanların kurumsal web siteleri belirlenen 26 adet ölçüt ile değerlendirilmiştir. Bu ölçütlerin 13 adedi kalite yönetimi boyutunda, diğer 13 adedi ise sağlık turizmi boyutunda sınıflandırılmıştır.
Araştırmada incelenen web sitelerinin tamamında kurumun iletişim ve ulaşım bilgileri yer almaktadır. Ayrıca Aydın ilindeki sağlık tesislerinin hiçbiri JCI akreditasyonuna sahip değildir. Web sitelerinin hiçbirinde uluslararası hasta haklarına yönelik bir bilgilendirme bulunmamaktadır.
In general, health tourism means the travels of individuals to receive health services. Access to health services has been among the basic needs of people since prehistoric times. Today, with technological developments, increasing opportunities in communication and transportation, people want to extend their life span and improve their quality of life. The tendency towards health tourism is increasing due to long waiting times, high costs in medical treatments and the desire to access quality health care services. The internet has a large share in the marketing of health tourism.
In this study, T.C. Among the health facilities authorized by the Ministry of Health for health tourism, the corporate websites of those located in Aydın were evaluated with 26 criteria. 13 of these criteria are classified in the dimension of quality management, and the other 13 in the dimension of health tourism.
All of the websites examined in the research contain the contact and transportation information of the institution. In addition, none of the health facilities in Aydın have JCI accreditation. There is no information on international patient rights on any of the websites.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 22 |