Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Social Studies And The Young Learner Dergisinde Yayımlanan Araştırmaların İncelenmesi (2000-2023)

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 34 - 49, 31.05.2024

Öz

Bu araştırmada, “Social Studies and the Young Learner” dergisinde 2000-2023 yılları arasında yayımlanan makaleler incelenmiştir. İlgili araştırmanın amacı, mevcut dergide yayımlanan makaleleri inceleyerek, sosyal bilgiler eğitimine yönelik çalışılması ve araştırılması gereken konulara yönelik ışık tutmaktır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği araştırmada döküman incelemesinden faydalanılmıştır. Araştırmanın verilerini Social Studies and the Young Learner dergisinde 2000-2023 yılları arasında yayımlanan 567 makaleden özet ve tam metnine ulaşılan 388 makale oluşturmaktadır. Araştırma verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler dergide en fazla makalenin 2006 ve 2009 yıllarında yayımlandığını göstermektedir. Makale çalışmalarının yapıldığı ülkeler arasında ABD’nin ilk sırada yer aldığı ve araştırmaların çalışma grubunun çoğunlukla ilkokul öğrencilerinden oluştuğu saptanmıştır. Araştırmanın bir diğer bulgusu ise dergide yayımlanan makalelerin ağırlıklı olarak vatandaşlık ve tarih konularına yönelik olduğudur. Dergide yer alan diğer araştırma konuları sınıf yönetimi, öğretim stratejileri, öğretim programı değerlendirme, hizmet öğrenme projeleri, okul dışı öğretim yöntemleri, değer eğitimi, demokrasi eğitimi, göçmen eğitimi, coğrafya eğitimi, çevre eğitimi, özel eğitim, öğretmen eğitimi, drama eğitimi, barış eğitimi ekonomi eğitimi, disiplinlerarası öğretim, kültürel farkındalık, edebi ürün kullanımı, toplumsal kimlik/roller/cinsiyet/değişim, okuryazarlık ve düşünme becerileri olarak belirlenmiştir. Dergideki makale çalışmalarının genel eğilimleri incelenerek yeni çalışmalar üretilebilir.

Etik Beyan

İlgili çalışmada döküman incelemesinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda etik kurul raporuna ihtiyaç duyulmamıştır.

Kaynakça

  • Adams, E. (2015). Civics in the grocery store: A field trip of awareness and agency. Social Studies and the Young Learner, 27(4), 16-18.
  • Aksoy, B., Sönmez, F., Merey, Z. ve Kaymakçı, S. (2009). Sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin değerlendirilmesi. IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi.
  • Altay, N. (2020). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimi alanında yazılan makalelerin değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 22-35.
  • Anderson, K. (2000). A School of Fish: A Lesson in Character Development. Social Studies and the Young Learner, 12(4), 27-32.
  • Arslan, K., ve Arı, A. G. (2021) İklim Okuryazarlığına Yönelik Ortaokul Öğrencilerinin Kendilerini Algılama Düzeyleri. Sürdürülebilir Çevre Dergisi, 1(2), 1-12.
  • Austin, H. M. ve Thompson, K. (2014). Historical thinking: examining a photo of newsboys in summer, 1908. Social Studies and the Young Learner, 27(2), 29-33.
  • Baildon, M. ve Baildon, R. (2012). Evaluating online sources: Helping students determine trustworthiness, readability, and usefulness. Social Studies and the Young Learner, 24(4), 11-14.
  • Barnes, M. K., Johnson, E. ve Neff, L. (2010). Learning through process drama in the first grade. Social Studies and the Young Learner, 22(4), 19-24.
  • Barr, R., Barth, J. L. ve Shermis, S. S. (1978). The nature of the social studies: With forew. by Edgar B. Wesley. ETC Publ.
  • Baytaş, M. O. ve Schroeder, S. (2021). Cultivating civic engagement in the early grades with culturally appropriate children's literature. Social Studies and the Young Learner, 33(4), 3-8.
  • Beck, T. A. ve Parker, W. C. (2017). "Now, let's decide": Using current events to practice democracy. Social Studies and the Young Learner, 29(3), 27-30.
  • Bestwick, A. M. (2015). Work as community building: A small-scale barn raising. Social Studies and the Young Learner, 28(1), 17-19.
  • Brugar, K. ve Dickman, A. (2013). Oh, say can you see? visualizing american symbols in the fifth grade. Social Studies and the Young Learner, 25(4), 17-22.
  • Buchanan, L. B., Tschida, C. M. ve Brown, S. N. (2016). Integrating mapping and ELA skills using giant traveling maps. Social Studies and the Young Learner, 29(2), 21-27.
  • Burnett, E. M. G. (2000). Conflict resolution: four steps worth taking. Social Studies and the Young Learner, 12(3), 20-23.
  • Cabero-Almenara, J., Torres-Barbazal, L. ve Hermosilla-Rodríguez, J. M. (2019). ICT and the creation of critical digital citizenship. Education in the Knowledge Society, 20, 1-10.
  • Cavin, A., Elfer, C. ve Roberts, S. (2014). Gardening: Integrated activities for teaching in the common core era. Social Studies and the Young Learner, 26(4), 5-9.
  • Christie, E., Montgomery, S. ve Staudt, J. (2012). Little by little: Global citizenship through local action inspired by Wangari Maathai. Social Studies and the Young Learner, 25(2), 8-11.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge
  • Cole, B. ve McGuire, M. (2012). Real-world problems: Engaging young learners in critical thinking. Social Studies and the Young Learner, 24(4), 15-17.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (6. Baskı). Trabzon: Ekin Yayımevi
  • Davey, L. D. ve Elijah, R. (2015). Writing our way to the post office: exploring the roles of community workers with fouryear olds. Social Studies and the Young Learner, 28(1), 4-7.
  • Dere, İ. ve Gökçınar, B. (2021). Learning to use historical evidence: reflections from the experiences of prospective social studies teachers. ie: inquiry in education, 13(1), 4.
  • Dickenson, B ve Thacker, E. (2023). “This is your moment—seize it!” barbara johns, black agency, and the empowerment of youth, Social Studies and the Young Learner, 35(4), 9-14.
  • Dilek, A., Baysan, S. ve Öztürk, A. A. (2018). Türkiye'de sosyal bilgiler eğitimi üzerine yapılan yüksek lisans tezleri: bir içerik analizi çalışması. Turkish Journal of Social Research, 22(2). 581-602
  • Doğanay, A. (2002). Sosyal bilgiler ve sosyal bilgiler öğretimi, (Edt: Cemil Öztürk ve Dursun Dilek), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: Pegem Yayımcılık
  • Doğanay, A. ve Sarı, M. (2004). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleriyle sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgilerin doğasına ilişkin yaklaşımlarının değerlendirilmesi, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi 15- 17 Mayıs 2003, Ankara: MEB. Yayımları
  • Fehn, B. ve Heckart, K. (2013). Producing a documentary in the third grade: Reaching all students through movie making. Social Studies and the Young Learner, 25(3), 18-22.
  • Fitts, S. ve Gross, L. (2010). I am from delicious lasagna: Exploring cultural identity with digital storytelling. Social Studies and the Young Learner, 23(1), 8-10.
  • Gallenstein, N. L. (2000). Virginia's New Hamster: A Thirteen States Mnemonic. Social Studies and the Young Learner, 12(4).
  • Geçit, Y. ve Kartal, A. (2010). Türkiye’deki sosyal bilgiler eğitimi araştırma konuları üzerine bir inceleme. In International Conference on New Trends in Education and Their Implications 11(13), 101-107.
  • Gilbert, L. (2014). Don't be uneasy, my children: Finding strength in stories of the enslaved. Social Studies and the Young Learner, 27(2), 18-21.
  • Gleason, B., ve Von Gillern, S. (2018). Digital citizenship with social media: Participatory practices of teaching and learning in secondary education. Educational Technology and Society, 21(1), 200–212.
  • Glesne, C. ve Peshkin, A. (1992). Becoming Qualitative Researchers an Introduction. London: Longman Group Ltd.
  • Gomez, D. (2010). Let's go to market! field trips to discover economics and cultures. Social Studies and the Young Learner, 22(3), 21-24.
  • Groce, E., Wilson, R. ve Poling, L. (2013). “Tomb it may concern”: Visit your local cemetery for a multidisciplinary (and economical) field trip. Social Studies and the Young Learner, 25(3), 13-17.
  • Haçat, S. O. ve Demir, F. B. (2018). Sosyal bilgiler eğitimi üzerine yapılan doktora tezlerinin değerlendirilmesi (2002-2018). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 948-973.
  • Harris, C. A., Kharecha, P., Goble, P. ve Goble, R. (2016). The climate is a-changin': teaching civic competence for a sustainable climate. Social Studies and the Young Learner, 28(3), 17-20.
  • Hauver, J. ve Shealey-Griffiths, G. (2017). Hunger in our midst: Civic learning in the context of difficult issues. Social Studies and the Young Learner, 29(3), 9-13.
  • Hill, A. (2010). Money matters for the young learner. Social Studies and the Young Learner, 22(3), 25-31.
  • Hubbard, J. (2015). What is a peacemaker? How do they solve problems? Social Studies and the Young Learner, 27(3), 5-11.
  • Jenks, C. E. (2010). Using oral history in the elementary school classroom. Social Studies and the Young Learner. 23(1), 31-32.
  • Kahne, J. ve Bowyer, B. (2017). Educating for democracy in a partisan age: Confronting the challenges of motivated reasoning and misinformation. American Educational Research Journal, 54(1), 3–34. https://doi.org/10.3102/0002831216679817
  • Keiper, T. ve Garcia, J. (2009). Crossing borders: Contemporary immigrant stories in historical context. Social Studies and the Young Learner, 22(2), 4-7.
  • Kenyon, E., Coffey, C. ve Kroeger, J. (2016). “Hey, I've been there!” using the familiar to teach world geography in kindergarten. Social Studies and the Young Learner, 29(2), 4-7.
  • Kingsley, K. ve Brinkerhoff, J. (2011). Web 2.0 tools for authentic instruction, learning, and assessment. Social Studies and the Young Learner, 23(3), 9-13.
  • Küçük, M. E., Umut, A. L. ve Olcay, N. E. (2008). Türkiye’de bilimsel elektronik dergiler. Türk Kütüphaneciliği, 22(3), 308-319.
  • Lara, G. ve Leija, M. (2014). Discussing gender roles and equality by reading Max: The Stubborn Little Wolf. Social Studies and the Young Learner, 27(2), 22-25.
  • Leaman, H. (2008). One world, many languages. Social Studies and the Young Learner, 21(1), 29-32.
  • LeCompte, K., Blevins, B. ve Ray, B. (2017). Teaching current events and media literacy: Critical thinking, effective communication, and active citizenship. Social Studies and the Young Learner, 29(3), 17-20.
  • Lembo, C. (2014). Who does the housework? Gender roles and consciousness-raising with piggybook. Social Studies and the Young Learner, 27(2), 26-28.
  • Libresco, A. S. (2000). History mystery: a documentsbased lesson on women's rights. Social Studies and the Young Learner, 13(2).1-4
  • Libresco, A. S. (2008). Teachers Who Shaped Our Lives. Social Studies and the Young Learner, 21(1), 8-10.
  • Liman, S. H. (2020). The social studies dergisinin içerik analizi (1925-2019). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya.
  • Manfra, M. M. ve Saylor, E. E. (2016). Which woman should appear on us currency? Social Studies and the Young Learner, 29(1), 27-32.
  • Marrou, J. R. (2000). Piecing it together: America's story in quilts. Social Studies and the Young Learner, 12(3).
  • Massey, D. D. (2016). Pictures first: Using historical thinking with all learners. Social Studies and the Young Learner, 28(4), 9-12.
  • McGarry, L. S. ve Stoicovy, D. M. (2015). Deliberation and democracy: how historical simulations equip students for civic participation. Social Studies and the Young Learner, 28(2), 9-12.
  • McGuire, M. ve Stevahn, L. (2022). Fostering environmental stewardship: The great barrier reef storypath. Social Studies and the Young Learner, 35(2), 18-25.
  • Meszaros, B. T. ve Hill, A. T. (2015). Work, education, and income: Economics and financial literacy in the early grades. Social Studies and the Young Learner, 28(1), 12-16.
  • Meszaros, B. ve Evans, S. (2010). It's never too early: Why economics education in the elementary classroom. Social Studies and the Young Learner, 22(3), 4-7.
  • Meszaros, B. ve Suiter, M. (2014). Exploring human capital with primary children: what we learn in school does matter. Social Studies and the Young Learner, 27(1), 30-33.
  • Metzger, D. (2000). Young citizens: partners in classroom management. Social Studies and the Young Learner, 12(4), 21-23.
  • Morowski, D. L., McCormick, T. M., ve Speaker, M. (2015). The montgomery bus. Social Studies and the Young Learner, 27(3), 26-30.
  • Morrison, S. ve Sebens, A. (2016). Creating a solar-powered classroom with fourth graders. Social Studies and the Young Learner, 28(3), 5-10.
  • Nagel, P. ve Beauboeuf, D. (2012). Yellow ducks overboard! A lesson in geography and world citizenship. Social Studies and the Young Learner, 25(2), 5-7.
  • Nebel, M., Jamison, B., ve Bennett, L. (2009). Students as digital citizens on Web 2.0. Social studies and the young learner, 21(4), 5-7.
  • Öztürk, C. ve Deveci, H. (2011). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programlarının değerlendirilmesi. C. Öztürk (Ed.). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları içinde (s.1-40). Ankara: Pegem Akademi Yayımevi.
  • Perry, K. (2016). Teaching young children with personal histories and primary sources. Social Studies and the Young Learner, 29(1), 16-19.
  • Philpott, S. L. ve Turner, T. (2012). A class museum of the 2012 election: government of the people, by the people, and for the people. Social Studies and the Young Learner, 25(1), 13-16.
  • Pieczura, M. (2013). Decidedly dramatic! The power of creative drama in social studies. Social Studies and the Young Learner, 25(3), 9-12.
  • Quaynor, L. ve Hamilton, C. (2012). Providing a global education for refugee students: An activity about personal budgeting. Social Studies and the Young Learner, 25(2), 12-15.
  • Rodriguez, N., N. (2015). Teaching about angel island through historical empathy and poetry. Social Studies and the Young Learner, 27(3), 22-25.
  • Savage, T. V. ve Armstrong, D. G. (2004). Effective teaching in elementary social studies. United States: Pearson, Merril Prentis Hall.
  • Schneider, E. ve Gregory, L. A. (2000). Speculation and historical ınterpretation for fifth and sixth graders. Social Studies and the Young Learner, 13(2), 9-11.
  • Schwartz, S. (2000). My family's story: Discovering history at home. Social Studies and the Young Learner, 12(3), 6-9.
  • Serriere, S., McGarry, L., Fuentes, D. ve Mitra, D. (2012). How service-learning can ignite thinking. Social Studies and the Young Learner, 24(4), 6-10.
  • Sheffield, C. (2014). Heroines on horseback: The frontier nursing service of Appalachia. Social Studies and the Young Learner, 26(3), 5-9.
  • Steele, M. M. (2005). Teaching social studies to students with mild disabilities. Social Studies and the Young Learner, 17(3), 8-10.
  • Stobaugh, R., Tassell, J. L., Day, M. M. ve Blankenship, H. (2011). Enhancing the cognitive complexity in social studies assessments. Social Studies and the Young Learner, 23(3), 4-8.
  • Sullivan, A. M. (2015). “I don't buy it”: Critical media literacy in the fifth grade. Social Studies and the Young Learner, 28(2), 14-16.
  • Süvari, Ş. ve Tangülü, Z. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının aktif vatandaşlık öz yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Ege bölgesi örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 799-818.
  • Tatan, M., ve Demir, F. B. (2021). Canadian social studies dergisinde yayımlanan araştırmalara yönelik bir değerlendirme. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(2), 359-369.
  • Turner, D. (2000). Integrating History and the Art of Larry Rivers. Social Studies and the Young Learner, 13(2), 12-13.
  • Vromen, A. ve Vromen, A. (2017). Digital citizenship and political engagement (pp. 9-49). Palgrave Macmillan UK.
  • Wade, R. C. (2000). Beyond charity: Service learning for social justice. Social Studies and the Young Learner, 12(4), 6-9.
  • Walker, V. S. (2015). Exploring “what's work?” through a transcultural reading of my grandfather is a magician: work and wisdom in a nigerian village. Social Studies and the Young Learner, 28(1), 29-32.
  • Wasta, S. ve Lott, C. (2000). My right to be: Children's voices in trade books. Social Studies and the Young Learner, 12(3), 24-27.
  • Whatley, A. (2000). Making Connections with Memory Boxes. Social Studies and the Young Learner, 13(2), 24-27. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yöntemleri (9. Basım) Ankara: Seçkin Yayımcılık
Toplam 89 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Feyzullah Ezer 0000-0002-5862-8541

Fatih Öteleş 0000-0003-4105-020X

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2023
Kabul Tarihi 28 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ezer, F., & Öteleş, F. (2024). Social Studies And The Young Learner Dergisinde Yayımlanan Araştırmaların İncelenmesi (2000-2023). Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 9(1), 34-49.