Bu çalışmanın amacı, Meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin Öğrenme Stilleri ile Bilgisayar Kaygısı ve Bilgisayar Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesidir. Öğrencilerin bilgisayar kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla, Ceyhan ve Namlu [28] tarafından geliştirilen “Bilgisayar Kaygısı Ölçeği”, Bilgisayar öz yeterlik düzeylerini belirlemek için Aşkar ve Umay [29] tarafından geliştirilen “Bilgisayara İlişkin Özyeterlik Algısı Ölçeği” ve öğrenme stillerini belirlemek amacıyla Kolb tarafından geliştirilmiş Petek Aşkar ve Buket Akkoyunlu [30] tarafından Türkçeye çevrilmiş 12 maddeden oluşan Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri" kullanılmıştır.
Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır.
Öğrencilerin Bilgisayar Öz-yeterlik algısı puanları arasında cinsiyete, bilgisayara sahip olma durumuna, üniversiteye giriş şekline ve öğrenme stiline göre anlamlı bir farklılığın olmadığı, bilgisayar kaygısı toplam puanları, bilgisayara yönelik duyuşsal kaygı puanları, bilgisayara zarar vermeye yönelik kayısı ve bilgisayarı öğrenmeye yönelik kaygı puanları arasında cinsiyete ve öğrenme stiline göre anlamlı bir farklılığın olmadığı,
Öğrencilerin bilgisayar kaygısı toplam puanları arasında, bilgisayara yönelik duyuşsal kaygı puanları, bilgisayara zarar vermeye yönelik kayısı ve bilgisayarı öğrenmeye yönelik kaygı puanları arasında bilgisayara sahip olma durumlarına ve bilgisayar kullanım saatlerine göre anlamlı bir farklılığın olduğu,
Öğrencilerin Bilgisayar Öz-yeterlik algısı puanları arasında üniversiteye giriş şekline göre ve bilgisayar kullanım saatlerine göre anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur.
Bölüm | Sosyal Bilimler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 6 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 3 |