Bu çalışmada, Van genelinde orta öğretim
dokuzuncu sınıflarda Matematik dersi başarısını etkileyen bireysel faktörler
(değişkenler) ve bunlar arasındaki ilişkilerin Çoklu Uyum Analizi ile
belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma öncesi, anket sorularının ve kapsamının
belirlenmesi için bir ön çalışma yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğrenciler
için hazırlanan anketlerde yer alabilecek sorular belirlenmiş ve 35 soru içeren
bir anket oluşturulmuştur. Oluşturulan anket, Van merkezinde 42 farklı liseden
rasgele alınan 7 lisede bulunan toplam 471 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen
verilerin değerlendirilmesinde Çoklu Uyum Analizi yöntemi kullanılmıştır.
Çalışmada hedef bilinci oluşan öğrencilerin daha başarılı olduğu, matematiği
kalıcı bir şekilde öğrendiğine inanan öğrencilerin üniversite de okumak
istedikleri, öğretmeni ile yeterli diyaloğa geçemeyen öğrencilerin not
korkusuna sahip olduğu ve daha başarısız oldukları, matematiği öğrenemeyen ve
bu dersten korkan öğrencilerin daha başarısız olma eğiliminde oldukları,
öğretmenin kullandığı dili anlaşılır bulan öğrencilerin başarıya daha eğilimli
oldukları bulunmuştur. Öğretmenlerini cana yakın, yardımsever ve esprili gören
öğrencilerin başarı kategorisi ile pozitif ilişkili olduğu görülmüştür. Eğitsel
bilgisayar oyunlarının matematik dersini öğrenmeye katkısını etkili bulan
öğrencilerin; aynı zamanda sistemli ve disiplinli çalıştığı, konu akabinde bol
soru çözdüğü bulunmuştur. Çalışma sonucunda, anket verilerinde çoklu kategorik
değişkenler arası ilişkileri incelemede, çoklu uyum analizinin tatminkâr
sonuçlar verdiği vurgulanmıştır.
: İnertia (hareketsizlik) çoklu uyum analizi kategorik değişken boyut indirgeme
Konular | Çevre Bilimleri |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |