Oyunlaştırma, oyun bileşenlerinin oyun dışı öğelere uyarlanması olarak tanımlanmıştır. Ayrıca bilgi edinme, farkındalık, ilgi, motivasyon kalıpları ve sadık müşteriler kazanma ile son derece ilgilidir. Bu nedenle, bu makale oyunlaştırmanın kültür turizminde nasıl kullanılacağını göstermeyi amaçlamaktadır. Bu makale kavramsal bir çalışma şeklinde hazırlanmıştır. Literatür taramasında oyunlaştırma ve kültür turizmi ele alınmıştır. Daha sonra oyunlaştırmanın kültür turizmi için kullanımına açıklık getirilmiştir. Çalışmaya göre oyunlaştırma, kültürel mirasa sahip destinasyonların tanıtımı, sadık turistlerin kazanılması, farklı ve akılda kalıcı deneyimler yaratılması gibi kültürel miras için çok sayıda amaç için kullanılmalıdır.
Kültürel Miras Oyunlaştırma Unutulmaz turizm deneyimi Sürdürlebilirlik
Gamification has been defined as the adaptation of game components to non-game elements. It is also highly related to gaining knowledge, awareness, interest, motivational patterns and gaining loyal customers. Therefore, this article aims to show how gamification can be used in cultural tourism. This article has been prepared as a conceptual study. Gamification and cultural tourism are discussed in the literature review. Then, the use of gamification for cultural tourism has been clarified. According to the study, gamification should be used for a multitude of purposes for cultural heritage, such as promoting cultural heritage destinations, acquiring loyal tourists, and creating different and memorable experiences.
Cultural Heritage Gamification Memorable Tourism Experiences Sustainability
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |