Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Sayı: 6, 157 - 173, 30.12.2018

Öz

Değerler,
insanların hayatındaki işaret levhaları gibidir. Tehlikeli eğimlerde, kaygan
zeminlerde kişilere yol gösterirler. Birçok ülkede değerler eğitimine olan ilgi
giderek artmaktadır. Bu kapsamda Türkiye’de yapılan çeşitli çalışmalar göze
çarpmaktadır. Bu çalışmaların en önemlilerinden birisi de Selçuklu Değerler
Eğitimi Projesi’dir. Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP), Konya ilindeki
Selçuklu Belediyesi öncülüğünde paydaşları Necmettin Erbakan Üniversitesi ve
Selçuklu Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, ilçedeki bütün okullarda
uygulanmaktadır. Araştırmanın amacı değerler eğitimi üzerine yapılacak
çalışmalara ışık tutmak ve SEDEP’in geleceğini şekillendirmeye katkı sunmaktır.
Bu çalışma, öğrenci velileri ile Nitel Araştırma Yönteminde Betimsel bir
yaklaşımla ve “Sabit Form Anket
Görüşmesi”
veri toplama aracı ile yapılmıştır. Veriler analiz edildiğinde
velilerin genel kanaatlerinin, SEDEP’in öğrenciler üzerinde önemli bir
farkındalık oluşturduğu, sevgi, saygı, hoşgörü, cömertlik, sorumluluk gibi
değerleri benimsemelerinde SEDEP etkinliklerinin çok önemli bir yer tuttuğu
ortaya çıkmıştır. Değerlerin öğrenciler tarafından benimsenmesinin ve hayata
geçirilmesinin en önemli unsurlarından birinin, çocukların önündeki kişilerin
rol model olarak davranışlarına dikkat etmeleri olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Aydın, M. Z. ve Gürler, A. Z. (2012). Okulda değerler eğitimi: yöntemler etkinlikler kaynaklar. Ankara: Nobel Yayın.
  • Baltacı, A. (2018) Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five tradition. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications.
  • Dey, I. (1993). Qualitative data analysis: a user-friendly guide for social scientists. London: Routledge Publications.
  • Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2011). Karakter eğitimi el kitabı. Ankara: Nobel Yayın.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102
  • Kasapoğlu, A. (1992). Sosyoloji öğrencilerinin sosyal değer ve tutumları, Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(1), 141-158
  • Kıncal, R. (2007). Vatandaşlık bilgisi, Ankara: Nobel Yayın.
  • TDK (2016). Büyük Türkçe Sözlük. http://tdkterim.gov.tr/bts/. Erişim Tarihi: 10.12.2016
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • http://www.selcukludegerleregitimi.com. Erişim Tarihi: 05.01.2018

Evaluation of the Parents Opinions on Seljuk Values Education Project(SEDEP

Yıl 2018, Sayı: 6, 157 - 173, 30.12.2018

Öz

In many countries, the interest of values education is increasing.
Within this scope, some studies conducting in Turkey is remarkable. One of the
most important of these studies is The Seljuk Values Education Project.
(SEDEP). The study carried out with ‘’Constant Assessment Questionnaire Form’’
data which is qualitative research method with the operator parents of students
who are implementers of the Project. The main purpose of the research is to
lighten the studies on education of values and to contribute to shape future
studies of SEDEP. When the findings are analyzed, it is stated that general
opinion of parents is SEDEP creates a significant awareness on students, and
SEDEP activities have a very important place in adopting values such as love,
respect, tolerance, generosity and responsibility. One of the most important
elements of the adoption of values by the students is to pay attention to their
behavior as a role model.

Kaynakça

  • Aydın, M. Z. ve Gürler, A. Z. (2012). Okulda değerler eğitimi: yöntemler etkinlikler kaynaklar. Ankara: Nobel Yayın.
  • Baltacı, A. (2018) Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five tradition. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications.
  • Dey, I. (1993). Qualitative data analysis: a user-friendly guide for social scientists. London: Routledge Publications.
  • Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2011). Karakter eğitimi el kitabı. Ankara: Nobel Yayın.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102
  • Kasapoğlu, A. (1992). Sosyoloji öğrencilerinin sosyal değer ve tutumları, Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(1), 141-158
  • Kıncal, R. (2007). Vatandaşlık bilgisi, Ankara: Nobel Yayın.
  • TDK (2016). Büyük Türkçe Sözlük. http://tdkterim.gov.tr/bts/. Erişim Tarihi: 10.12.2016
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • http://www.selcukludegerleregitimi.com. Erişim Tarihi: 05.01.2018
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nuran Koyuncu 0000-0002-6696-9733

Şakir Uçar Bu kişi benim 0000-0001-7298-3446

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Koyuncu, N., & Uçar, Ş. (2018). Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi(6), 157-173.

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.