Coğrafi konumu itibariyle Türkiye göç güzergâhı üzerinde bulunan, çevresindeki ülkelerden göç alan bir ülkedir. Göçmenlerin yaşam hakkı gibi eğitimleri de insani bir ihtiyaç ve evrensel bir haktır. Türkiye'de mültecilere sağlanan eğitim hakkı, uluslararası hukukla güvence altına alınmış ve ulusal hukuk kurallarıyla düzenlenmiştir. Bu çalışmada Yalova iliyle sınırlandırılan Irak ve Lübnan milletlerarası okullarındaki din eğitimi müfredatları, amaç, içerik ve yöntem açısından değerlendirilip müfredatın Türk DKAB eğitimi anlayışına uygunluğu karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Döküman analizi yönteminin kullanıldığı bu çalışmada dini, kültürel ve coğrafi yakınlık nedeniyle Irak ve Lübnan milletlerarası okulları tercih edilmiştir. Bu okullardaki din eğitimi derslerinin tahlili, benzer veya farklı durumda olan diğer ülke okullarının din eğitimi müfredatlarının incelenmesine temel oluşturacak, müfredatlar arasında karşılaştırma yapılmasına yardımcı olacaktır. Ülkemize göç eden ailelerin zorunlu eğitim yaşında olan çocuklarının milletlerarası okullardaki din eğitimi müfredatlarının incelenmesi, din eğitimi alanında ilk olma özelliği taşımaktadır. Bu çalışmanın sayısal verilerinin ilerleyen yıllarda yapılacak olan çalışmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir
Due to its geographical location, Turkey is a country that is located on the migration route and receives immigrants from the surrounding countries. Like immigrants' right to life, their education is a human need and a universal right. The right to education provided to refugees in Turkey is guaranteed by international law and regulated by the rules of national law. In this study, the religious education curricula in Iraqi and Lebanese international schools confined to Yalova were evaluated in terms of purpose, content and method, and the understanding of the curriculum of Turkish DKAB education appropriateness has been addressed. The analysis of religious education courses in Iraqi and Lebanese schools preferred due to religious, cultural and geographical proximity in this study, in which the document analysis method was used, were similar or different will provide the basis for the study of religious education curricula of other country schools, help to make comparisons between curricula. The study of religious education curricula in international schools of children of compulsory educational age of families who migrated to our country is the first in the field of religious education. It is believed that the numerical data of this study will serve as a source for the studies that will be carried out in the coming years.
Religious Education Migration International Schools Iraqi Schools in Yalova Lebanese Schools in Yalova
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 14 |
Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.