The aim of this study is to examine the production of History II textbook for the 7th grade and its content which was authored by Ali Haydar Taner, famous Turkish psychologist in 1940. It was used between 1940-1948 by the decision of the Board of Education.
Three sub-problems will be answered in this study;
Pedagogical criticisms of History I-II-III for the middle schools, published in 1934 made it necessary to establish commissions by the Ministry of National Education to solve the problems after 1937. After 1940, Ali Haydar Taner's name was seen on History II for the 7th grade. The Ministry of National Education organized the Second National Education Council in 1943 to legitimate revisions of history curriculum and history textbooks written in Atatürk’s period. In Turkey, radical changes in history curricula in the past prevented history textbooks from evolving.
Bu çalışmanın amacı 1940 ve 1948 yılları arasında Talim
ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan ve okutulan psikolog Ali
Haydar Taner’in (1883-1956) ismini
taşıyan Ortaokul İçin Tarih II ders
kitabını geniş bir bakış açısı içinde
ele almaktır. Bu çalışmada üç alt
probleme cevap verilecektir;
1- Ali Haydar Taner, Ortaokul İçin Tarih II kitabına “yazan” olarak neden ve nasıl
geçmiş olabilir?
2- Cumhuriyetin ilk yıllarından 1940’a
kadar Millî Eğitim Bakanlığı’nın okul ders kitaplarının basılmasına yönelik
uygulamaları nasıldı?
3- Ali Haydar Taner imzalı Ortaokul için Tarih II’nin içeriğinin
bir önceki baskılarla (1937 baskısı) benzer ve farklı yönleri nelerdir?
1934’te
okutulmaya başlanan Ortamektep I-II-III ders kitaplarına yönelik pedagojik
eleştiriler, 1937 sonrası oluşturulan komisyonlarda çözülmeye çalışıldı.
1940’dan sonra Ortaokul Tarih II kitabın üzerinde Ali Haydar Taner ismi görülmektedir. 1943’te
toplanan II. Maarif Şurası ile bu iyileştirme çabalarının daha geniş katılımla
meşru bir zemine oturması sağlandı. Türkiye’de geçmişte tarih ders
programlarındaki köklü değişimler, tarih ders kitaplarının tekâmül etmesini engellemiştir.
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.