Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL DÜZEYİNDE TARİH ÖĞRETİMİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 469 - 482, 26.10.2017

Öz

Tarih öğretimi, Amerika'da eğitimin hikâyesinde değişik
dönemlerde önem kazanmış değişen düşünme modellerini yansıtmaktadır. Örneğin,
eğer hâkim düşünce havası ‘yurtseverlik’ ise, o zaman tarih öğretimi büyük
ölçüde bunu yansıtmaktadır. Eğer, hâkim düşünce modeli ‘dünya'yı anlama’ ise, o
zaman bu fikir ilkokul programlarında azami önemi üstlenmektedir. Programa yön
veren örgütsel ve kavramsal çerçevelerden söz edildiğinde, fikirler vurgusu ‘interdisipliner’
ya da ‘toplulaştırıcı’ çerçevede toplandığında, o zaman sonuç, pek çok
bilginin, ‘Sosyal Bilgiler' ya da ‘Sosyal Bilimler’ olarak (Genellikle ‘Sosyal
Bilgiler’ terimi, ilkokul düzeyinde kullanılır. Fakat, pek çok biliminsanı, ‘Sosyal
Bilgiler' ya da ‘Sosyal Bilimler’ terimlerinin hangisinin daha kusursuz olduğu
ve bundan dolayı her bir terimin temsil ettiği iki ayrı sorgulama tarzı olup
olmadığı  konusunda aynı fikirde
değildir.) adlandırılan genel bir konu alanı ya da disiplin altında

birleştirildiği bir çeşit örgütsel
mihverler olmaktadır.

Kaynakça

  • American assocation of school administration (1954). educating for american citizenship, thirty-second yearbook, Washington, D.C.: National Education Association. American council of learned societies and the national council for the social studies (1962). The Social studies and the social sciences, New York: Harcourt, Brace &the World.
  • Arnoff, M. (1964). Adding depth to elementary school social studies. Social Education, XXVIII, (October), pp. 335-336.
  • Bruner, J. S. (1963). The Process of education. Cambridge: Harvard University Press.
  • Carr, E. R. (1965). The Social studies. New York: The Center for Applied Research in Education. Dewey, J. (1916). Democracy and education. New York: Macmillan Company.
  • Ford, G. W. and Pugno Lawrence, eds. (1964). The structure of knowledge and the curriculum. Chicago: Randi McNally and Co.
  • Gomez, S. (1959) Competencies, content and experiences in the social studies. grades K-8. Glassboro: Glassboro State College.
  • Hebb, D. O. (1958) Introduction to psychology. Philadelphia: Saunders.
  • The History program in the middle public elementary schools (1963), Mass: Middleton Public Schools.
  • Hullfish, H. G. and P. G. Smith (1961). Reflective thinking: The method of education, New York. Dodd, Mead and Co.
  • Joyce, B. and C. Weinburg (1964) Using the strategies of sociology in social education. Elementary School Journal, LXIV (February), pp. 265-272.
  • Massialas, B. G. and J. Levin (1964) Teaching social studies through discovery. Social Education, XXVIII, November, pp. 384-387.
  • Melzack, R. and W. R. Thompson (1956). Effects of early experiences on social behavior’. Canadian Journal of Psychology, X, November, pp. 87-91.
  • National society for the study of education (1957). Social studies in the elementary schools, fifty-sixth yearbook, University of Chicago Press.
  • Pritzkau, P. T., (1959). Dynamics of curriculum improvement. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice-Hall.
  • The Scholars look at the schools: A report of the disciplines seminar (1962). Washington, D.C: National Education Association.
  • Smith, R. O. and C. F. Cardinell (1964). Challinging the expanding environment theory’, Social Education, XXVIII, (March), pp. 141-143.
  • Social Education (1965), XXIX, (May)
  • ‘The Social studies revolution’ (1965) The Grade Teacher, LXXXIII, No:2, (October).
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 469 - 482, 26.10.2017

Öz

Kaynakça

  • American assocation of school administration (1954). educating for american citizenship, thirty-second yearbook, Washington, D.C.: National Education Association. American council of learned societies and the national council for the social studies (1962). The Social studies and the social sciences, New York: Harcourt, Brace &the World.
  • Arnoff, M. (1964). Adding depth to elementary school social studies. Social Education, XXVIII, (October), pp. 335-336.
  • Bruner, J. S. (1963). The Process of education. Cambridge: Harvard University Press.
  • Carr, E. R. (1965). The Social studies. New York: The Center for Applied Research in Education. Dewey, J. (1916). Democracy and education. New York: Macmillan Company.
  • Ford, G. W. and Pugno Lawrence, eds. (1964). The structure of knowledge and the curriculum. Chicago: Randi McNally and Co.
  • Gomez, S. (1959) Competencies, content and experiences in the social studies. grades K-8. Glassboro: Glassboro State College.
  • Hebb, D. O. (1958) Introduction to psychology. Philadelphia: Saunders.
  • The History program in the middle public elementary schools (1963), Mass: Middleton Public Schools.
  • Hullfish, H. G. and P. G. Smith (1961). Reflective thinking: The method of education, New York. Dodd, Mead and Co.
  • Joyce, B. and C. Weinburg (1964) Using the strategies of sociology in social education. Elementary School Journal, LXIV (February), pp. 265-272.
  • Massialas, B. G. and J. Levin (1964) Teaching social studies through discovery. Social Education, XXVIII, November, pp. 384-387.
  • Melzack, R. and W. R. Thompson (1956). Effects of early experiences on social behavior’. Canadian Journal of Psychology, X, November, pp. 87-91.
  • National society for the study of education (1957). Social studies in the elementary schools, fifty-sixth yearbook, University of Chicago Press.
  • Pritzkau, P. T., (1959). Dynamics of curriculum improvement. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice-Hall.
  • The Scholars look at the schools: A report of the disciplines seminar (1962). Washington, D.C: National Education Association.
  • Smith, R. O. and C. F. Cardinell (1964). Challinging the expanding environment theory’, Social Education, XXVIII, (March), pp. 141-143.
  • Social Education (1965), XXIX, (May)
  • ‘The Social studies revolution’ (1965) The Grade Teacher, LXXXIII, No:2, (October).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Çeviri Makale
Yazarlar

Bahri Ata

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 12 Ekim 2017
Kabul Tarihi 26 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ata, B. (2017). İLKOKUL DÜZEYİNDE TARİH ÖĞRETİMİ. Turkish History Education Journal, 6(2), 469-482.



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT